معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: آیین عمامه گذاری و شیوه های تدریس دروس حوزوی ثبت ملی می شود.
کد خبر: ۵۵۴۶۳۹
آیین عمامه گذاری طلاب ثبت ملی می شود

 سیدمسعود علویان صدر افزود: برنامه ریزی برای ثبت ملی آئین عمامه گذاری طلاب علوم دینی و شیوه های تدریس دروس حوزوی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آغاز شده است و به زودی این دو آئین در مراسمی ثبت ملی می شوند.

بنا بر اعلام سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، علویان صدر یادآور شد، در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، آیین گرامی داشت خطبه حضرت فاطمه (س) در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

علویان صدر اضافه کرد: خطبه حضرت فاطمه (س) بعد از ثبت در فهرست آثار ملی به عنوان یکی از واحد های درسی طلاب علوم دینی در حوزه های علمیه تدریس می شود که این موضوع از اهمیت و ارزش فراوانی برخوردار است.

معاون میراث فرهنگی کشور راه اندازی موزه آثار مراجع تقلید را از دیگر اقدامات این سازمان در استان قم برشمرد و گفت: این موزه در واقع ادای دین به مقام شامخ مراجع عالیقدر تقلید است.
 

علویان صدر افزود: برنامه ریزی برای احداث موزه انقلاب در قم نیز صورت گرفته است و به زودی این موزه با هدف حفظ و معرفی رویداد های مهم انقلاب اسلامی در شهر قم راه اندازی می شود. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها