مدیر اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب تهران اعلام کرد:

تخفیف 70 درصدی حمل ونقل کتب ناشران خارجی

مدیر کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از تخفیف 70 درصدی شرکت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با همکاری شرکت پست برای جابجایی کتب ناشران بخش بین الملل خبر داد.
کد خبر: ۵۵۴۲۳۹
تخفیف 70 درصدی حمل ونقل کتب ناشران خارجی

محمدمهدی انصاری درمورد آخرین آمار حضور ناشران بخش های مختلف در بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: تاکنون حضور 590 ناشر دانشگاهی، 160 ناشر آموزشی ، 190 ناشر حوزه کودک ونوجوان و یک هزار و 600 ناشر در بخش بین الملل قطعی شده است که در مجموع بالغ بر دو هزار و 600 ناشر در این رویداد فرهنگی حضور خواهند داشت.

وی افزود: در بخش بین الملل ناشران با 200 هزار عنوان کتاب و در ناشران داخلی نیز با همین میزان اثر منتشره در چهار سال اخیر در نمایشگاه بیست وششم حضور خواهند داشت.

مدیر اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب تهران آمار حضور ناشران را قطعی ندانست و اضافه کرد: این آمار تا پایان موعد مقرر رو به افزایش خواهد بود.کشورهای شرکت کننده در اجلاس غیر متعهدها نیز در حال رایزنی برای حضور در این رویداد عظیم فرهنگی هستند که با احتساب آنها تعداد ناشران افزایش خواهد یافت.

25 هزار مترمربع برای ناشران خارجی

انصاری در مورد متراژ غرفه ها در دو بخش داخلی و بین الملل، اظهارداشت: بخش بین الملل نمایشگاه کتاب امسال به منظور مدیریت بهتر فضای اختصاصی به ناشران از دیگر بخش ها جدا شده و به ضلع جنوبی نمایشگاه درخیابان شهید بهشتی منتقل شده است، در این فضای به وسعت 25 هزار متر مربع امکانات خوبی در اختیار ناشران قرار داده شده و سالن بندی نیز مناسب است.

وی اضافه کرد: ناشران داخلی نیز در فضایی به وسعت 80 هزار متر مربع در محوطه شبستان جای خواهند گرفت.

کاهش تعرفه جابجایی مرسولات ناشران بین الملل

مدیر کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب به کاهش تعرفه 70 درصدی سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی با همکاری پست اشاره کرد و افزود: همه شرکت های هواپیمایی موظفند برای جابجایی مرسولات ناشران خارجی به مقصد تهران این تخفیف را اعمال کنند.

انصاری به همکاری خوب گمرک جمهوری اسلامی در این زمینه اشاره کرد و افزود: محموله های کتابی ناشران بین الملل با همکاری گمرک جمهوری اسلامی در حال ترخیص است و پیش بینی این است که بار ناشران زودتر از موعد مقرر به تهران برسند.

تمامی غرفه های مجهز به کارتخوان هستند

وی در مورد نحوه خرید آسان مراجعان نمایشگاه اظهارداشت: همچون سال های گذشته در تمامی غرفه ها دستگاه کارتخوان وجود دارد، علاوه بر آن نیز در محوطه نمایشگاه دستگا ه هایی به این منظور تعبیه خواهد شد، پیش بینی ما این است شاهد تجمع برای استفاده از کارتخوان ها نخواهیم بود.

بن های جدید 10 هزار تومانی کاغذی در راه نمایشگاه

مدیر اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب تهران در مورد بن های اختصاصی به دانشجویان و سایر سازمان ها و نهادها گفت: بن ها در دو شکل کاغذی و الکترونیکی (قابل شارژ برای سال آینده) تهیه شده است و احتمالا بن های جدید کاغذی به مبلغ 10هزار تومان نیز برای نمایشگاه چاپ می شود.

وی در مورد مبالغ تخصیصی بن به دانشجویان و طلاب اظهارداشت: این گروه ها می تواند تا تاریخ 31 فروردین ماه با مراجعه به پایگاه ketabkhane.ir ثبت نام کرده و از بن کارت های تخصیصی بهره مند شوند، مبلغ این بن ها 25 هزار تومان خواهد بود.

به گفته انصاری، حدود 400 هزار دانشجو و طلبه می توانند از این خدمت بهره مند شوند.

مدیر کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی نمایشگاه در مورد بهره مندی سازمان ها و نهادها از بن های کتاب نیز گفت: تمامی سازمان ها، نهادها، دانشگاه ها و وزارتخانه های می توانند در اولین روز به نمایشگاه مراجعه کرده و حمایت یارانه ای خود را دریافت کنند.

وی به مورد نظارت پیش و حین کتب ارائه شده در نمایشگاه تاکید کرد و افزود: شورای نظارت نمایشگاه به ریاست علی اسماعیلی تشکیل شده است که تلاش می شود با سرکشی روزانه بازرسان و کارشناسان با عرضه هر گونه کتابی که با ارزشهای اسلامی و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی در تضاد است جلوگیری شود، در صورت تکرار خطا غرفه متخلف بسته می شود.

انصاری در مورد نشست های نمایشگاه بیست وششم با تاکید بر کیفی شدن این نشست ها اظهارداشت: این نشست ها با همکاری موسسه خانه کتاب و در سراهای اهل قلم برگزار خواهد شد که در آنها مشکلات حوزه چاپ و نشر مورد بررسی قرار می گیرد.همچنین نویسندگان و اندیشمندان این حوزه در برخی نشست ها حضور خواهند داشت.

وی به رونمایی از اولین شاهنامه ترجمه شده به زبان اسپانیایی در اولین روز نمایشگاه با حضور سفرا و نمایندگان کشورهای اسپانیایی زبان اشاره کرد و گفت: زمان و مکان دقیق آن اعلام خواهد شد.

مدیر اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب تهران به ایجاد برخی غرفه های موضوعی در نمایشگاه امسال اشاره کرد و افزود: برپایی غرفه 15 خرداد به مناسبت پنجاهمین سالگرد قیام 15 خردارد 42 و ارائه آثارتاریخی و محتوایی در این راستا با همکاری بنیاد 15 خرداد و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، برپایی غرفه جنگ نرم و کتب منتشره با محوریت این موضوع، غرفه شهید مطهری و آثار جدید دانشگاه امام صادق (ع) در قالب چکیده مقالات، غرفه یاس (کتب جدید) و ارائه چهار هزار عنوان کتاب جدید از جمله برنامه های جنبی و فعالیت های فرهنگی نمایشگاه امسال است.

تغییر در محل استقرار خبرنگاران

این مقام مسئول در مورد امکانات اختصاصی به خبرنگاران و فضای آن نیز گفت: به منظور سرویس دهی بهتر اینترنت و استفاده بیشتر ار رایانه ها جایگاه خبرنگاران از زیر زمین به بالکن شبستان انتقال خواهد یافت و همزمان 60 خبرنگار می توانند از امکانات اینترنتی به راحتی بهره مند شوند. قرار داد اینرتنتی با شرکت همراه اول بسته شده است.

وی درمورد برنامه بازدید خبرنگاران از روند پیشرفت کار در مصلا اظهارداشت: تلاش داریم چهارشنبه این هفته و درصورت تایید زمان آن از خبرنگاران برای حضور در مصلا دعوت کنیم.

همکاری 15 نهاد خدمات رسانی در نمایشگاه

انصاری به همکاری خوب 15 نهاد خدمت رسان در نمایشگاه کتاب اشاره کرد و افزود: سازمان هلال احمر ، اورژانس تهران، شهرداری، تاکسیرانی، مترو، اتوبوسرانی، مخابرات و نیروی انتظامی از جمله این نهادها هستند که در قالب تفاهم نامه و قرار داد قول همکای مساعد در هر چه بهتر نمایشگاه بیست وششم را داده اند.

وی در مورد فضای پارکینگ در نمایشگاه و کمبود آن نیز گفت: در شرایط فعلی همان پارکینگ سابق برای نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

جلسه با شورای شهر در نمایشگاه

مدیر اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب تهران به برگزاری جلسه ای با حضور اعضای شورای شهر و مسوولان نمایشگاه در روز سه شنبه این هفته اشاره کرد و افزود: با این جلسه برنامه ریزی هایی لازم برای خدمات رسانی هر چه بیشتر نهادهای همکار در نمایشگاه صورت خواهد گرفت.

وی بر استاندارد بودن و یکسان بودن نوع سازه ها برای تمامی ناشران تاکید کرد و گفت: کار سازه بندی از پیش از فرا رسیدن سال جدید شروع شده و سازه ها نیز استاندارد است، برای جلوگیری از نفوذ باران احتمالی به غرفه ها در محل هایی که دارای شیب است باید دیواره بندی صورت گیرد.

جانمایی ناشران در چهار حوزه با تواف تشکل های نشر

انصاری اظهارداشت: جانمایی ناشران در چهار حوزه داخلی با توافق تشکل های نشر صورت خواهد گرفت و پس از تعطیلی روز یکشنبه به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) سازه ها برای غرفه بندی ناشران آماده خواهد بود.

افتتاحیه ساعت 16 یازدهم اردیبهشت

مدیر اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب تهران به برگزاری مراسم افتتاحیه در عصر روز 11 اردیبهشت ماه اشاره کرد و از هماهنگی های لازم برای حضور مسوولان عالی رتبه کشور خبرداد.

بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 11 تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای تهران برگزار می شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها