سرقت از مشتریان بانک به شیوه زاغ زنی

اعضای باند زورگیری در تهران دستگیر شدند

اعضای باند زورگیرانی را که به روش زاغ زنی در حوالی بانک‌ها اقدام به سرقت می‌کردند توسط کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۵۳۸۶۰
دستگیری اعضای باند زورگیران زاغ زن

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، در پی وقوع زورگیری های مشابه توسط سرنشیان دو دستگاه موتورسیکلت هوندا 125 و در قالب گروه های سه، چهار و پنج نفره، موضوع جهت رسیدگی تخصصی در دستور کار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده و در تحقیقات پلیسی مشخص شد که این گروه از سارقان ابتدا به شیوه زاغ زنی در بانک ها، مراکز تجاری، اقتصادی و همچنین مراکز خرید و فروش خودرو نظیر پارکینگ عبدل آباد و... اقدام به شناسایی مالباختگان کرده، در یک فرصت مناسب با تهید قمه، چاقو و ضمن ضرب و جرح افراد اقدام به زورگیری وجوه نقد می کنند.

یکی از مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت:«24 خرداد 1391 برای برداشت مبلغ پنج میلیون تومان به بانک مراجعه کرده بوم؛ پس از گرفتن پول و در زمان ورود به منزل خود واقع در جنت آباد، ناگهان چهار سرنشین دو دستگاه موتورسیکلت هوندا به سمت من حمله ور شده و ضمن تهدید با چاقو و قمه و مجروح کردن من از ناحیه دست راست و همچنین پاره کردن تمامی شلوارم، مبلغ پنج میلیون تومان را سرقت و از محل متواری شدند».

مالباخته ای دیگر نیز به کارآگاهان اظهارداشت:«19 آذر ماه سال گذشته پس از وصول مبلغ چهار میلیون تومان، از بانک شعبه مهرآباد جنوبی خارج شدم که ناگهان چهار سرنشین دو دستگاه موتورسکیلت ، با تهدید و ضرب و جرح اقدام به سرقت مبلغ فوق کرده و به سرعت از محل متواری شدند».

شناسایی تصاویر زاغ زن  

با شناسایی تعدادی از مالباختگان و اظهارات مشابه آنها در خصوص زورگیری توسط چهار سرنشین دو دستگاه موتورسکیلت هوندا 125، کارآگاهان اداره پنجم با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته شعبات مختلف بانکی موفق به شناسایی جوانی شدند که با ظاهری بسیار آراسته وارد شعبات مختلف بانکی شده و به شیوه «زاغ زنی» اقدام به شناسایی مالباختگان می کرد.
 
تصاویر بدست آمده از این جوان مورد بررسی قرار گرفت و کارآگاهان با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار موفق به شناسایی مجرم سابقه دار به هویت «بهزاد . ع» (28 ساله) شدند که پیش از این نیز بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف بارها دستگیر و روانه زندان شده و از سال 1390، پس از دستگیری همدستان سابق خود متواری شده بود.

«بهزاد . ع» از همدستان مجرمان سابقه دار «عبدالله . هـ»، «ایرج . ب» و «سلمان . ض» بود که این سه نفر به همراه بیش از 20 عضو گروه سارقان زورگیر و کیف قاپ، در اواخر سال 90 طی چند عملیات مشترک اداره پنجم و پایگاه دوم پلیس آگاهی دستگیر و در آن پرونده ضمن اعتراف به دهها فقره زورگیری و همچنین شناسایی 100 مالباخته با قرار قانونی روانه زندان شدند (اطلاع رسانی پرونده فوق در پنجم مهرماه 1390 انجام شد)؛ «بهزاد» در این پرونده و پس از دستگیری همدستانش، از تهران متواری شد و زندگی مخفیانه ای را انتخاب کرد اما پس از گذشت مدتی، مجددا به اسلامشهر بازگشت و اینبار با تشکیل گروه جدیدی، سرقت های خود به شیوه زاغ زنی را مجددا آغاز کرد.

شناسایی و دستگیری اعضای گروه سارقان زورگیر

با شناسایی هویت بهزاد به عنوان یکی از اعضای گروه، کارآگاهان اداره پنجم با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی هویت دیگر اعضای گروه شدند که آنها نیز همانند بهزاد از مجرمان سابقه دار  منطقه اسلامشهر بودند که به واسطه اطلاع از سوابق یکدیگر، اقدام به تشکیل گروه سارقان زورگیر را کرده بودند .

کارآگاهان اداره پنجم در ادامه اقدامات پلیسی و با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده در خصوص متهمان سرانجام در یک عملیات ضربتی همراه با درگیری با اعضای گروه سارقان، دو نفر از آنها (بهزاد و شاهرخ) را که قصد داشتند تا با استفاده از سلاح سرد با مأموران درگیر و از محل متواری شوند را از ناحیه پا مورد هدف گلوله قرار داده و سه عضو دیگر گروه سارقان زورگیر را نیز قبل از هرگونه اقدام برای استفاده از سلاح های سرد همراهشان، دستگیر کردند.

در بازرسی اولیه از متهمان تعداد پنج قبضه چاقو و قمه و همچنین مبلغ پنج میلیون تومان وجه نقد بدست آمده از زورگیری یکی از شهروندان که با مراجعه به پارکینگ خرید و فروش خودرو در منطقه عبدل آباد اقدام به فروش خودرو خود کرده بود ، کشف شد.

شناسایی چهار عضو متواری پرونده

در پی دستگیری بهزاد و دیگر اعضای گروه سارقان زورگیر، چهار مجرم سابقه دار به اسامی «حسین . الف»، «علیرضا . غ»، «علی . الف» و «صابر . ع» که برابر اعترافات بهزاد و دیگر اعضای گروه در تعدادی از سرقت ها مشارکت داشتند ، با اطلاع از دستگیری همدستان خود از مخفیگاه و محل های سکونتشان در شهرستان اسلامشهر ـ منطقه بهارستان (سلطان آباد سابق) متواری شدند.

سرعت غیر مجاز ، متهمان را گرفتار کرد

بلافاصله مشخصات هر چهار متهم در سیستم جامع پلیس ثبت و کارآگاهان اداره پنجم در اسفندماه سال گذشته اطلاع پیدا کردند که سه نفر از متهمان (حسین ، علیرضا و علی) پس از متواری شدن، به شهر تبریز رفته و در آنجا اقدام به سرقت بیش از دو کیلوگرم طلا و جواهرات از یک منزل مسکونی کرده اما به علت سرعت غیر مجاز، از سوی مأمورین راهنمایی و راهنمایی تبریز متوقف و در پی مشکوک شدن مأموران به آنها و بازرسی انجام شده از خودرو آنها ، بیش از دو کیلوگرم طلا و جواهرات مسروقه کشف که بلافاصله موضوع به پلیس آگاهی تبریز اعلام و با شناسایی متهمان از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی تبریز به عنوان مجرمان تحت تعقیب اداره پنجم، هر سه متهم دستگیر و در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

با دستگیری و انتقال سه متهم به اداره پنجم و آغاز تحقیقات، هر سه متهم ضمن اعترافات صریح به «زورگیری به شیوه زاغ زنی» در مراکز تجاری و مالی بویژه شعبات مختلف بانکی مناطق مختلف شهر تهران بویژه در شهرک ولی عصر، یافت آباد، میدان‌آزادی، انقلاب، نازی آباد، عبدل آباد، ترمینال جنوب و... با استفاده از دو دستگاه موتورسیکلت، مخفیگاه همدست خود (صابر . ع) را نیز به کارآگاهان اعلام و متهم چهارم پرونده نیز در شهرستان اسلامشهر ـ منطقه سلطان آباد ، در مخفیگاهش و در آخرین ساعات سال 1391 دستگیر و به اداره پنجم منتقل شد.

معاون مبارزه با جرایم خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر با اشاره به سوابق متعدد متهمان در ارتکاب جرایم خشن از جمله زورگیری، گفت: با توجه به سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم مختلف بویژه زورگیری و احتمال افرایش ارتکاب جرایم مختلف از سوی متهمان در تهران و دیگر شهرهای کشور، دستور انتشار تصاویر این متهمان از سوی دادیار محترم شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران صادر گردیده است لذا از کلیه مالباختگان و شکاتی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

سرهنگ علی غیاثوند افزود:همچنین از کلیه شهروندان محترم که از دیگر اقدامات مجرمانه متهمان اطلاعاتی در اختیار دارند نیز درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055237 در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
۰
۰
باسلام تمام این زورگیرهاباید اعدام شوند تادرس عبرتی باشه برای دیگران
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
۰
۰
قبلایكی از بخشهای شهرستان رباط كریم بوده نه اسلامشهر
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
۰
۰
باسلام . میخواستم عرض كنم كه پلیس محترم این همه زحمت جهت دستگیری این افرادشرورنكشندزیراپس ازمدت كوتاهی آزادشده وحكایت روزازنوروزی ازنومیشود.!!!!!!




فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها