مراحل فنی و سازمانی راه‌اندازی خبرگزاری وابسته به سرای روزنامه‌نگاران ایران انجام شده و این خبرگزاری با نام «باشگاه روزنامه‌نگاران ایران» پس از اخذ مجوز فعالیت خود را آغاز می‌کند.
کد خبر: ۵۵۳۸۵۲
سرای روزنامه‌نگاران ایران صاحب خبرگزاری می‌شود

مجید امرایی مدیر سرای روزنامه‌نگاران ایران با اشاره به راه‌اندازی 10 شعبه استانی تاکنون، گفت: شعبه‌های سرای روزنامه‌نگاران در استان‌های یزد، کرمان، بوشهر و سمنان آماده راه‌اندازی شده و به زودی شعبه‌های کرمان و یزد آن افتتاح خواهد شد.

وی افزود: در حوزه نشر هم کتاب‌هایی در زمینه روزنامه‌نگاری که تالیف استادان داخلی است، به دستمان رسیده که در مسیر انتشار قرار گرفته‌اند. اینها عمدتاً آثار تخصصی روزنامه‌نگاری و در واقع کتاب‌های مرجع و دانشگاهی است.

مدیر سرای روزنامه‌نگاران ایران اضافه کرد: سال گذشته 14 نشان ویژه سرای روزنامه‌نگاران ایران به شهدای عرصه رسانه اعطا شد و امسال هم این برنامه با اعطای چند نشان به دیگر شهدای عزیز این عرصه ادامه خواهد یافت.

امرایی تعداد اعضای رسمی سرای روزنامه‌نگاران ایران را نیز 2100 نفر اعلام کرد و افزود: اعضای رسمی کسانی هستند که هم اکنون در عرصه روزنامه‌نگاری فعالیت می‌کنند و اعضای غیررسمی هم کسانی هستند که به صورت پاره وقت در این حوزه فعالیت می‌کنند. ما برای تمام اعضای رسمی سرای روزنامه‌ نگاران ایران کارت عضویت صادر کرده‌ایم که از خدمات آن استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: کار عضوگیری سرای روزنامه‌نگاران ایران در استان‌های گیلان، همدان، البرز، لرستان و کردستان هم تمام شده و به زودی برای این افراد هم کارت عضویت صادر خواهد شد.

مدیر سرای روزنامه‌نگاران ایران همچنین با اشاره به برنامه معاونت مطبوعاتی برای تمرکززدایی از جشنواره فصلی مطبوعات، تصریح کرد: این مسئله را در دستور کار قرار داده‌ایم و به زودی اولین جشنواره فصلی در استانی غیر از تهران برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای سطح آموزشی فعالان حوزه رسانه، به برگزاری 24 کارگاه آموزشی در سال 91 از سوی سرای روزنامه‌نگاران ایران اشاره کرد و افزود: این کارگاه‌ها در سال 92 هم برگزار خواهند شد.

همچنین به گفته امرایی، مراحل فنی و سازمانی راه‌اندازی خبرگزاری وابسته به سرای روزنامه‌نگاران ایران انجام شده و این خبرگزاری با محوریت اتفاقات حوزه رسانه و تحت عنوان «باشگاه روزنامه‌نگاران ایران» پس از اخذ مجوز فعالیت از سوی هیات نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری‌ها‌ فعالیت خود را آغاز می‌کند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها