کتاب شازده کوچولو نوشته آنتوان دو سن-اگزوپری نویسنده فرانسوی پس از قرآن مجید و انجیل پرفروش ترین کتاب جهان بوده که به بیشترین زبان ها نیز ترجمه شده است.
کد خبر: ۵۵۳۴۹۸
شازده کوچولو پرفروش ترین کتاب جهان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از آتلانتیکو، کتاب شازده کوچولو که 70 سال پیش آنتوان دو سن-اگزوپری آن را نوشت از سوی 1300 انتشارات سراسر جهان منتشر شده و 145 میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.

این کتاب نخستین بار تقریبا به طور هم زمان از سوی انتشارات رینال اند هیچکاک در شهر نیویورک در روز ششم آوریل 1943 به زبان انگلیسی و 20 آوریل همان سال به زبان اصلی فرانسوی منتشر شده بود.

آنتوان دو سن-اگزوپری نویسنده و خلبان در 31 ژوئیه سال 1943 در سن 44 سالگی هنگام یک پرواز شناسایی در سواحل مارسی  هواپیمایش سرنگون و خودش مفقودالاثر شد. در سال 1946 و با خاتمه جنگ جهانی دوم انتشارات گالیمار برای نخستین بار کتاب شازده کوچولو را در فرانسه منتشر کرد.

کتاب شازده کوچولو تاکنون به بیش از 270 زبان و لهجه محلی ترجمه شده است. این کتاب در سراسر جهان به عنوان کتابی برای آموزش زبان فرانسه استفاده می شود. هر سال  فقط در فرانسه 400 هزار نسخه از این کتاب محبوب به فروش می رود. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها