یک پیرزن 83 ساله اندونزیایی موفق شد با شجاعت خود را از میان آرواره های یک اژدهای کومودو بزرگ ترین سوسمار جهان نجات دهد.
کد خبر: ۵۵۳۴۵۲
جنگ پیرزن 83 ساله با اژدهای کومودو

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، هایسا پیرزن 83 ساله در مقابل خانه اش در جزیره رینکا در شرق اندونزی یکی از معدود نقاطی که هنوز اژدهای کومودو در آن زندگی می کند در حال تراشیدن چوبی برای دسته جارو بود که ناگهان مورد حمله یک سوسمار دومتری قرار گرفت.

وی که برای درمان در بیمارستان بستری است، گفت: اژدهای کومودو ناگهان دست راست مرا در میان آرواره هایش گرفت. من یک چاقو داشتم اما هنگامی که سوسمار مرا گاز گرفت از دستم به زمین افتاد. من تنها بوده و می دانستم که برای زنده ماندن باید با این خزنده بجنگم.

هایسا افزود: با تمام قدرتم لگدی را به یکی از پاهای سوسمار زدم. با همین یک ضربه لگد خزنده دستم را رها کرد.

هایسا تاکید کرد: پزشکان محل گاز سوسمار را 35 بخیه زدند. همچنین به من آنتی بیوتیک های قوی می دهند تا جراحت دستم عفونت نکند. اکنون حالم بهتر است. امیدوارم که دستم از کار نیفتد و بتوانم به تراشیدن دسته جارو ادامه دهم.

اژدهای کومودو بزرگ ترین سوسمار  گوشتخوار جهان است که طول آن تا سه متر می رسد. بزاق دهان این سوسمار حاوی باکتری های عفونت زایی است که پس از ایجاد جراحت در طعمه اش در هوای مرطوب و گرم  محل گاز گرفتگی به سرعت چرک کرده و عفونت وارد خون حیوان می شود.

اژدهای کومودو  کافی است شکار خود را گاز گرفته و سپس بی آنکه خود را خسته کند سر فرصت به سراغ لاشه آن برود.

در ماه فوریه گذشته دو اژدهای کومودو در جزیره کومودو به دو نگهبان محیط زیست حمله کرده و آنها را به شدنت مجروح کرده بودند.

در مارس 2009 یک ماهیگیر بر اثر حمله یک اژدهای کومودو کشته شد. هم اکنون حدود 3000 اژدهای کومودو در چند جزیره دورافتاده اندونزی زندگی می کنند. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
قاسمی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
۱
۰
احسنت به این پیرزن دراین شرایط فكر ادم از كار میفته
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
۱
۰
آفرین بر پیر زن
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
۱
۱
من هم یك دفعه تو یوگسلاواكی با یه ببر جنگیدم و جنگ ما حدود ده دقیقه طول كشید آخرش یه خرسه اومد ما رو از هم سوا كرد...

نیازمندی ها