«آرمین زارعی» خواننده موسیقی کشورمان با انتشار ویدئویی به پویش ملی «قلیان ها را گلدان کنیم» پیوست.
کد خبر: ۹۳۰۹۸۷
یک خواننده به کمپین «قلیان ها را گلدان کنیم» پیوست+عکس

به گزارش جام جم آنلاین موسیقی ایرانیان، این پویش (کمپین) که توسط دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت طراحی شده، با استقبال گسترده پزشکان، هنرمندان سینما و موسیقی، ورزشکاران و مردم رو به رو شده و این همراهی از سوی چهره های مطرح به شکل تحسین برانگیزی مضاعف شده است.
در میان سینماگران، چهره های نامداری همچون فاطمه گودرزی، بهاره رهنما، محمود پاک نیت، سعید پیردوست، محمد متوسلانی، رسول نجفیان، اصغر همت، رضا بنفشه خواه، فلور نظری، پویا امینی، نیما کرمی، سپند امیرسلیمانی، فرحناز منافی ظاهر و … تاکنون از این پویش ملی حمایت کرده اند.
در میان اهالی موسیقی هم نام های مطرحی همچون حمید حامی، بابک جهانبخش، محمد معتمدی، کامران رسول زاده، ستار اورکی، مونا برزویی، روزبه نعمت اللهی، سعید مدرس، سپهر شاکری، مهرداد نصرتی و محسن رجب پور نیز دیده می شود.
پویش ملی «قلیان ها را گلدان کنیم» در شرایطی مطرح شده که استعمال دخانیات میان جوانان به یک اپیدمی تبدیل شده و حتی بعضا در رسانه ها از استعمال قلیان توسط مطرح ترین ورزشکاران کشور نوشته می شود. قلیان کشیدن میان جوانان، نوجوانان و زنان نیز بر همین اساس، هر روز بیش از روز پیش گسترده می شود.

در این شرایط است که پیوستن چهره های مطرح و مرجع عرصه های مختلف، می تواند مضرات بسیار زیاد کشیدن قلیان را به سطح عمومی بکشاند و توجه خانواده ها را نیز به این موضوع مهم مرتبط با سلامتی فرزندان شان جلب کند.

بنا به برآوردهای علمی انجام شده توسط وزارت بهداشت، ضررهای ناشی از استعمال قلیان بسیار بیشتر از مصرف سیگار است و نکته جالب اینکه خیلی از علاقه مندان به قلیان، سیگاری هم نیستند. تحقیقات نشان می دهد میزان مواجهه با دود در هر وعده مصرف قلیان معادل استعمال ۱۰۰-۸۰ نخ سیگار بوده و آلودگی تنباکوهای معطر به ترکیبات سرطان زای قطعی همچون بنزن، فلزات سنگین و نگران کننده تر، آلودگی تنباکو ها حین آماده سازی به برخی از مواد روانگردان این دغدغه را دو چندان ساخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها