علیرضا قزوه از سرایش سرودی تازه توسط مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: به‌زودی مرکز موسیقی حوزه هنری این سرود را اجرا و روانه بازار فرهنگی و هنری کشور می‌کند.
کد خبر: ۹۲۰۱۰۵
انتشار سرود مقام معظم رهبری

به گزارش جام جم نوا، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در نشست رسانه‌ای «مهرواره شعر و داستان جوان سوره» که شنبه 19 تیر ماه در حوزه هنری برگزار شد با بیان اینکه از سرودهای انقلابی همچون آثار مرحوم حمید سبزواری در این سال ها فاصله گرفته‌ایم، اظهار کرد: فاصله گرفتن از سرودهای انقلابی پروژه ای است که برخی آن را طراحی و طی سال‌ها بر روی آن کار کرده‌اند و امروز می‌بینیم فضا به گونه ای شده که شاعران کمتر به سراغ سرود می‌روند. در واقع این جریان همچون قطاری است که از ریل خارج شده و باید تلاش کنیم آن را دوباره به ریل برگردانیم.

او خاطرنشان کرد: باید ترانه‌هایی بگوییم که بتواند شأن انقلاب اسلامی را در خود داشته باشد. هدف ما از برگزاری مهرواره شعر و داستان جوان سوره نیز رسیدن به شعر و داستانی است که به معنای واقعی کلمه انقلابی باشد و بر وقایعی که در این انقلاب گذاشته است آیینگی کند و در راس آن استکبارستیزی را نشان دهد.

قزوه همچنین با انتقاد به برخی از متولیان فرهنگی کشور گفت: متاسفانه برخی از متولیان فرهنگی کشور ، افرادی را بر سر کار می‌گذارند که با مناسبت‌های انقلاب اسلامی بیگانه هستند. گاهی می بینیم ترانه‌هایی که در کشورمان مجوز انتشار می گیرند، با ترانه‌هایی که توسط خواننده‌های بیرون مرزها اجرا می‌شوند، تفاوتی ندارند و نباید از این موضوع غافل شویم که برخی در جبهه شعر و ادبیات انقلاب اسلامی رسوخ کرده و اهداف خوبی ندارند.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با بیان اینکه در دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایشان تاکید بسیاری بر سرودهای انقلابی داشتند، گفت: حضرت آیت الله خامنه‌ای پس از تاکیداتشان بر لزوم توجه به سرودهای انقلابی، خودشان آغازگر این راه شده‌ و سرودی تازه خلق کرده‌اند.

او افزود: سرود حضرت آقا به زودی توسط مرکز موسیقی حوزه هنری روانه بازار می‌شود و مخاطبان و علاقه‌مندان می‌توانند از این اثر ارزشمند بهره ببرند. این یک اقدام بسیار انقلابی است و می بینیم که رهبر معظم انقلاب با تمام مشغله هایی که دارند، وقتی بر روی موضوع سرودها تاکید دارند، خودشان هم سریعا اقدام به سرایش اثری می‌کنند.

این شاعر همچنین اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار شاعران فرمودند که شاعران به موضوعات روز توجه ویژه داشته باشند و حتی به موضوعاتی مانند برجام اشاره کردند. متاسفانه عده‌ای متولی فرهنگی تلاش دارند تا این گونه آثار را کنار بگذارند و اجازه انتشار و پخش به آن‌ها ندهند. این گونه افراد باید در اقدامی انقلابی از سوی متولیان فرهنگی کنار گذاشته شوند و ان‌شاءالله فضای ادبی را به فضایی برگردانیم که حق کشورمان است.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها