دبیر کمیته اجرایی دومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی از حضور 14 گروه موسیقی از سراسر کشور، 7 گروه از کردستان و یک گروه از سلیمانیه عراق در این جشنواره خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۳۴۵
حضور 22 گروه موسیقی در دومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در کردستان

به گزارش جام جم نوا، منطقه کردستان، هوشنگ بهمنی، امروز (21 اردیبهشت) در آیین افتتاحیه دومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در سنندج، اظهار کرد: شورای سیاست گذاری جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در پاییز سال 93 به وزارت کشور پیشنهاد شد و مجوز برگزاری دائمی آن به کردستان داده شد.

وی افزود: این جشنواره توانست در 19 رشته مجوز دبیرخانه دائمی را دریافت کند که سال گذشته برای اولین بار برگزار شد و با استقبال مردم روبرو شد.

دبیر کمیته اجرایی دومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی عنوان کرد: سال گذشته این جشنواره در دو بخش لباس و موسیقی ایرانی و با حضور 13 مهمان ویژه برگزار شد.

وی تصریح کرد: امسال نیز این جشنواره در سه بخش موسیقی، نمایشگاهی و پنل تخصصی از 21 تا 23 اردیبهشت برگزار می‌شود.

بهمنی ادامه داد: 14 گروه موسیقی از سراسر کشور، 7 گروه از کردستان و یک گروه از سلیمانیه عراق در این جشنواره حضور دارند.

وی از برگزاری بخش نمایشگاهی جشنواره در دو بخش هنرهای چوبی و نساجی خبر داد و افزود: پنل‌های تخصصی نیز با حضور چهره‌های شاخص موسیقی ایران و پروفسور ژاندورینگ از کشور فرانسه برگزار می‌شود.

وی در پایان از تلاش مسئولان برای برگزاری این جشنواره تقدیر کرد و یادآور شد: در این سه روز گروه‌های مختلفی از سراسر ایران به هنرنمایی می‌پردازند.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها