پس از ۱۸ ماه مبارزه با سرطان

دیوید بویی افسانه‌ای درگذشت

عباس علی خمر استاد پیشکسوت و نوازنده ویولن دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۸۵۲۸۰۵
استاد پیشکسوت خراسانی درگذشت

به گزارش جام جم نوا به نقل از هنرآنلاین، استاد عباس علی خمر از اساتید برجسته موسیقی خراسان دار فانی را وداع گفت و جامعه هنری استان بار دیگر در سوگ از دست دادن یکی از اساتید برجسته خود نشست.

محسین سمیع، سرپرست اداره موسیقی ارشاد خراسان رضوی در این زمینه اظهار داشت: استاد خمر برای بسیاری از موسیقی‌دانان و هنرمندان استان، حالت پدری داشته است و بسیاری از افراد زمینه فعالیت خود در موسیقی را با وی آغاز کرده‌اند.

سرپرست اداره موسیقی ارشاد خراسان رضوی بیان کرد: ایشان همچنین بانیِ تشکیل گروه‌های موسیقی زیادی بودند و علاوه بر این همواره دارای حسن خلق بودند و با بسیاری از شاگردان خود رابطه پدر و فرزندی و مرید و مرادی داشتند.

وی با اشاره به اینکه فرزندان استاد خمر نیز امروز در عرصه موسیقی فعال هستند گفت: ایشان از مدت‌ها قبل درگیر سرطان غدد لنفاوی بودند و این اواخر دیابت نیز مزید بر علت شده بود.

رامین میلانی، سرپرست گروه موسیقی دلشدگان نیز در این زمینه اظهار داشت: استاد خمر از قدیمی‌های موسیقی استان و کشور است، پدر ایشان نیز معلم موسیقی ارتش بود و علاوه بر این ایشان به نحوی موسیقی را زیر نظر مستقیم استاد پایور آغاز کردند.

وی افزود: استاد خمر، علاوه بر سنتور، ویولن نیز می‌نواخت و به سازهای دیگر نیز تا حدی احاطه داشت، شاگردان زیادی از سوی استاد خمر پرورش پیدا کردند که سرآمد آن‌ها علیرضا جواهری است که به نوعی کار خود را با استاد خمر آغاز کرد و بعدها نیز شاگرد مرحوم مشکاتیان شد.

میلانی با اشاره به اینکه استاد خمر استاد اصلی گروه دلشدگان نیز بود بیان کرد: از شاگردان ایشان در گروه موسیقی دلشدگان مشهد می‌توان به پیمان اسماعیلی، نوازنده کمانچه- عرفان اسماعیلی، نوازنده تار- رامین میلانی، نوازنده سنتور وتمبک- مهرداداحمدی آهنگ ساز اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه استاد خمر در امور خیریه نیز فعال بود بیان کرد: اجراهای متعددی از سوی گروه ایشان به نفع کودکان و معلولان انجام شد و حتی تدریس موسیقی به افراد دارای شرایط خاص را انجام می‌دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها