شنبه ۱۹ دی ماه ساعت ۲۳ از شبکه نسیم پخش می شود

سری جدید مسابقه خوانندگی «شب کوک»

جام جم نوا : باربد بابایی - کارگردان هنری و مجری برنامه تلویزیونی «شب کوک» - گفت: این برنامه کاملا رایگان است و تاکنون از شرکت‌کنندگان خود هیچ هزینه‌ای را دریافت نکرده است.
کد خبر: ۸۴۳۴۴۲
این مسابقه خوانندگی از ماهواره تقلید نمی‌کند + عکس

بابایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتقادات برخی از رسانه‌ها نسبت به این برنامه بیان کرد: انتقادات زیادی در این مدت از برنامه شد مبنی بر اینکه از شرکت‌کنندگان خود هزینه‌ای دریافت می‌کند ولی واقعیت امر این است که از هیچکدام از 210 تن شرکت‌کننده، یک ریال هم بابت حضور در این برنامه دریافت نشد.

او یکی از مشکلات اصلی شرکت‌کنندگان در مسابقه خوانندگی «شب کوک» را مسائل مالی دانست و با تاکید بر اینکه تیتراژ ابتدایی و پایانی برنامه هم به صورت رایگان ساخته شده است، افزود: ما خودمان با حداقل امکانات مالی این برنامه را ساختیم ولی از ابتدا قرارمان بر این بوده که این برنامه جایگاهی باشد برای جوانانی که می خواهند برای یک بار هم که شده این موضوع را تجربه کنند و خودشان را نشان بدهند.

مجری برنامه «شب کوک» با بیان اینکه چه در این دوره و چه در دوره‌های بعد این برنامه هیچ هزینه‌ای برای شرکت‌کنندگان و ساخت تیتراژ‌ها نخواهد داشت، ادامه داد: من فکر می‌کنم از آنجا که برخی ازدوستان تهیه‌کننده عادت به پول گرفتن دارند تصور می‌کنند غیر ممکن است که «شب کوک» از شرکت‌کنندگانش پول نگیرد.

او درباره دیگر حاشیه‌های به وجود آمده برای برنامه به ویژه شبیه بودن آن به برخی از برنامه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان، توضیح داد: برخی این برنامه را با برخی از برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان مقایسه می‌کنند که این مقایسه کاملا اشتباه است. «شب کوک» با چارچوب‌ها و ملاحظات سازمان صداوسیما ساخته شده است و صرفا یک مسابقه خوانندگی برای علاقه‌مندان به این حوزه است.

بابایی خاطرنشان کرد: اگر بحث تقلید باشد، این برنامه‌های مد نظر در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان، خودشان از برنامه‌های غربی تقلید کرده‌اند و اصل این دست از برنامه‌ها متعلق به ایرانی‌ها نیست.

او با بیان اینکه این روزها خیلی از منتقدان بر این باورهستند که برنامه ما آکادمیک است، گفت: این برنامه اصلا فضای آموزشی ندارد و تنها یک مسابقه موسقی برای خوانندگان نوپاست که تلاش می‌کنند تا به نحوی وارد این حوزه شوند.

مجری و کارگردان هنری برنامه «شب کوک» با بیان اینکه ما خودمان می‌دانیم که در دکور، نورپردازی و سایر موارد ایراداتی داریم، ادامه داد: برخی از دوستان این برنامه را شتاب‌زده و عجولانه نقد کردند؛ درصورتی که اگر خاطرتان باشد برنامه‌های خوب و پرمخاطبی مثل برنامه «90» را هم نمی‌توان با چند سال گذشته‌اش مقایسه کرد.

بابایی اظهار کرد: اصحاب رسانه بسیار شتاب زده نقد کردند آن هم نقد غرض ورزانه که اصلا جنبه فنی ندارد. من تصور می‌کنم شاید یکی از علل این موضوع عدم موفقیت برخی از تهیه‌کنندگان در ساخت این برنامه بود که به هر دلیلی موفق نشدند.

او با بیان اینکه ما با سختی‌های فراوان توانستیم این موقعیت را به دست بیاوریم، بیان کرد: این تهمت‌هایی که به ما زده می‌شود بسیار جای تاسف دارد. من خواهشم این است که دوستان بیشتر به ما فرصت بدهند و تحمل کنند.

بابایی درباره‌ی حساسیت‌هایی که در حوزه موسیقی در صداوسیما وجود دارد، گفت: معمولا در برنامه‌هایی که در حوزه‌ی موسیقی ساخته می‌شوند حساسیت‌های زیادی وجود دارد. ما طی یک پروسه چهار ماهه با مدیران شبکه نسیم و سایر مدیران ذی‌ربط صحبت کردیم تا برنامه‌ای با چارچوب‌ها و ملاحظات کامل سازمان صداوسیما بسازیم.

او افزود: در همین راستا دفترموسیقی سازمان صدا وسیما نزدیک به 80 قطعه موسیقی را در اختیار ما قرار داد و برای دوره جدید هم قطعه‌هایی را به دفتر موسیقی دادیم که امید است با ما همکاری شود تا بتوانیم آثار بیشتری داشته باشیم.

مجری و کارگردان هنری برنامه «شب کوک» درباره اهداف ساخت این برنامه توضیح داد: می خواستیم یک فضا و جایگاهی در اختیار همه ایرانی‌هایی که تجربه‌ای در موسیقی دارند و یا تحصیلکرده این حوزه هستند ولی امکان و موقعیت این را نداشتند که خودشان را نشان بدهند، قرار دهیم.

به گزارش ایسنا، برنامه تلویزیونی «شب کوک» مسابقه خوانندگی است که با حضور هیات داوران (مهدی یغمایی، فریدون آسرایی و پوریا حیدری) و به تهیه‌کنندگی مجید و هادی دمیرچی از شبکه نسیم پخش می‌شود و دوره نهایی آن بعد از ماه محرم و صفر از همان شبکه پخش خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها