با حضور مشاور رییس جمهور

کتاب جوامع علم موسیقی رونمایی شد

علیرضا افتخاری می‌گوید هر سال به نمایشگاه کتاب سر می‌زند و مشتری دائم این رویداد بزرگ فرهنگی است.
کد خبر: ۷۹۶۶۴۱
تنهایی‌ام را با کتاب پُر می‌کنم

این خواننده کشورمان به مهر گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب تهران بهترین بهانه است که بتوانیم به سهم خود به‌گونه‌ای حق عزیزان نویسنده و شاعر را ادا کنیم. اصولا از دیدگاه روان‌شناسی هم این موضوع برای کسی که قلم به دست می‌گیرد دارای ارزش فراوانی است. از طرفی باید به این موضوع هم توجه فراوانی کنیم که شاید یک جمله کوتاه در یک کتاب، زندگی ما را به سمت والایی سوق دهد. کتاب بیهوده پدید نمی‌آید. کتاب عین زندگی است و برای من بارها پیش آمده که با خواندن یک جمله از یک کتاب، مسیر کلی زندگی‌ام دگرگون شده است.

این خواننده موسیقی ایرانی بر لزوم دیده‌شدن زحمات نویسندگان تاکید کرد و گفت: شما اگر بهترین و بیشترین امکانات را هم به یک نویسنده بدهید، اما هیچ چیزی برای او ارزشمندتر از این نیست که به کتابی که او نوشته، توجه کنیم و به او بگوییم که چه ارزش‌هایی را در یک اثر نوشتاری عنوان کرده است. حال در چنین شرایطی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بهترین فرصت برای تقدیر از پدیدآورندگان کتاب و دیدار و گفت‌وگوی رو در رو با آنهاست.

خواننده آلبوم «نیلوفرانه» با اشاره به نقش کتاب در زندگی خود بیان کرد: روزی نیست که کتاب نخوانم. من این روزها در عوالم تنهایی خودم بعد از خدا به تنها چیزی که پناه می‌برم، کتاب است و همین کتاب می‌تواند هر آنچه را که من می‌خواهم برایم فراهم کند. وقتی که به کتابی مراجعه می‌کنم، بوسه‌ای بر جلد آن می‌زنم که حداقل توانسته من را از تنهایی بیرون بیاورد و باعث شود که با این صفحه‌‌های کاغذی درددل کنم. البته هر کسی می‌تواند به اقتضای شرایط خود به کتابخوانی روی آورد، اما مهم این است که خواندن کتاب را تمرین کنیم.

افتخاری درباره خاطرات خود پیرامون برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز گفت: من مشتری دائم نمایشگاه کتاب هستم، اما هر وقت به این فضا قدم می‌گذارم، سعی می‌کنم به‌گونه‌ای ناآشکار و پنهان این کار را انجام دهم. من کلاه‌های مخصوصی برای هر فصل دارم که وقتی در اماکن عمومی حضور پیدا می‌کنم، برای این‌که مزاحم کسی نباشم، این کلاه را به سر می‌کنم تا کسی من را نشناسد و زمان نمایشگاه کتاب نیز یکی از این کلاه‌ها را بر سر می‌کنم و برای این‌که مزاحم اوقات کسی برای جستجوی کتاب مورد نظرش نشوم، گوشه‌ای می‌ایستم، گاهی به آنها سلام می‌دهم و بعد به انتخاب کتاب مورد نظرم می‌پردازم، اما دوست دارم یک نکته را به علاقه‌مندان حضور در نمایشگاه کتاب بگویم؛ این‌که هر وقت به نمایشگاه می‌روید، بدانید که چه می‌خواهید بخرید. این نباشد که وقتی به این مکان قدم می‌گذارید، دست خالی فضا را ترک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها