با شهرداد روحانی، آهنگسازو رهبر ارکستر

فرهنگ غرب «معرفت» ندارد

جام جم نوا: شهرداد روحانی که او را به عنوان آهنگساز و رهبر ارکستر ایرانی بیشتر می‌شناسیم، قصد دارد در اجرایی که اول هفته آینده روی صحنه می‌برد، پشت پیانو نشسته و بخشی از ساخته هایش را برای اولین بار در تهران مقابل مخاطبانش بنوازد.
کد خبر: ۷۹۵۳۲۹
شهرداد روحانی در برج میلاد می نوازد

شهرداد روحانی شنبه پیش‌رو اجرایی را در سالن همایش‌های برج میلاد روی صحنه می‌برد. او در نشست خبری این کنسرت گفت: این کنسرت در دو قسمت اجرا می‌شود و من رهبری ارکستر و نواختن پیانو را به عهده دارم. تعدادی از این قطعات برای مردم آشناست و تعدادی از آنها را هم مردم خیلی نمی‌شناسند. قطعاتی مانند «رقص بهار»، «عزرا»، «ابدیت» و «سرزمین من» از جمله این قطعات است. قطعه «باغ ایرانی» نیز در این کنسرت نواخته خواهد شد و یکی از قطعات من که برای ویلون، ویلنسل و ارکستر ساخته شده، با حضور دو سولیست اجرا می‌شود.

کنسرت ‌مایستر هم علی جعفری‌پویان خواهد بود.

روحانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا برای رهبری ارکستر سمفونیک از او دعوت شده است؟ گفت: چند روز پیش ناشرم، آقای اسفندیاری کاغذی را به من داد که در آن نوشته شده بود: «آقای روحانی لطفا زمان خالی خود را از مهر 94 تا مهر 95 به ما اطلاع دهید» اگر این از نظر شما دعوت است، بله من به ارکستر دعوت شده‌ام. با این حال ترجیح می‌دهم در ارکستر حضور نداشته باشم؛ زیرا فرصت کافی ندارم و ترجیح می‌دهم در این مدت به کارهای دیگر، آهنگسازی‌ام و از همه مهم‌تر به خانواده‌ام برسم

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره‌ انتشار سه لوح فشرده که به ضبط اجرای زنده‌ ارکستر سمفونیک به رهبری او اختصاص دارد، گفت: ارکستر سمفونیک تهران حدود 80 سال قدمت دارد و ما خیلی وقت بود که هیچ نمونه‌ صوتی از این ارکستر ندیده بودیم. تا این‌که چند سال پیش، وقتی من برای کار با ارکستر به ایران آمدم، به انجمن موسیقی پیشنهاد کردم یک‌سری از کارها را ضبط کنیم که نتیجه آن، انتشار سه لوح فشرده با نام‌های «شهرزاد»، «پرنده آتشین» و یک لوح شامل قطعات مختلف بود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها