ارکستر ۸۰ ساله در آستانه تحول قرار گرفت

گام‌ محکم ارکستر سمفونیک تهران پس از تعطیلی ۲ ساله + عکس

ارکستر سمفونیک تهران صبح امروز ( شنبه) پس از مدت ها تعطیلی و بلاتکلیفی با مدیریت علی رهبری و حضور اصحاب رسانه بار دیگر آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۷۸۰۲۷۳
فعالیت دوباره ارکستر سمفونیک تهران

به گزارش ایرنا ، ارکستر سمفونیک تهران با ترکیب کامل و بهره گیری از سرمایه های موسیقی کلاسیک کشور خود را برای اجرای رسمی آماده می کند.

در این مراسم سمفونی شماره 9 بتهوون به مدیریت علی رهبری که یکی از قطعات مهم در اجرای رپرتوآر موسیقی کلاسیک جهان است اجرا شد.

از زمان هدایت سکان ارکستر سمفونیک تهران که زیاد هم از آن نمی گذرد به نظر می رسد این ارکستر با جدیت و تلاش قابل ملاحظه ای کار خود را دنبال می کند.

ارکستر در ابتدای اجرای خود با راهنمایی های علی رهبری سعی داشت اجرایی استاندارد را به نمایش بگذارد که تا حدی هم موفق بود ، با توجه به اینکه مدت زیادی این ارکستر تعطیل بود این کیفیت قابل توجه است.

ارکستر سمفونیک تهران به ارکستر مایستری ارسلان کامکار نوازنده ویلن ، و هنرمندان دیگر اجرای مطلوب را از این قطعه معروف به نمایش گذاشت.

البته ارکستر در اجرای ریتم و نوآنس قطعات با برخی مشکلات مواجه بود که راهنمایی های علی رهبری توانست برخی کاستی ها را رفع کند.

سازهای چوبی و برنجی نیز با کیفیت و جدیت بیشتری کار خود را دنبال می کردند که این مهم نشان می دهد حضور علی رهبری در اکستر سمفونیک تاثیرگذار بوده است.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش تر گفته بود: ارکستر سمفونیک تهران به یک ارکستر درجه یک هنری تبدیل می شود.

وی افزود: ارکستر سمفونیک تهران در این 80 سال با تلاطم های بسیاری مواجه بوده و ما قصد داریم فعالیت هایی را با افق و چشم اندازهای روشنی در نظر بگیریم تا ارکستر سمفونیک تهران به یک ارکستر درجه یک هنری تبدیل شود.

پیروز ارجمند افزود: یکی از شاخصه های اصلی ارکستر درجه یک حضور یک رهبر جهانی است. آقای رهبری ازجمله گزینه های نخست ما برای رهبری این ارکستر بودند چرا که او برجسته ترین رهبر شرقی در حوزه موسیقی کلاسیک است.

علی رهبری آهنگساز و رهبر ارکستر نیز به تجهیز ارکستر سمفونیک تهران اشاره کرد و گفت: برای تجهیز ارکستر سمفونیک تهران از تمامی پتانسیل موسیقی کلاسیک کشور استفاده خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها