«عوامل‌حرمت‌ موسیقی» درگفت‌وگو با حجت‌الاسلام سیدحمید میرخندان، استاد دانشگاه ‌

موسیقی برحیات مومنانه اثر می‌گذارد

جام جم نوا: رییس صداوسیما با تبیین آیه‌ ششم از سوره مبارکه لقمان بیان کرد: اسلام در حالی که هرگونه آوازخوانی و موسیقی که منحرف‌کننده انسان از مسیر الهی باشد را نهی کرده است،‌ اما راه را برای استفاده صحیح،‌ تاثیرگذار و متعالی در این عرصه باز گذاشته است.
کد خبر: ۷۱۱۱۲۳
نظر ضرغامی درباره استفاده درست از موسیقی

ضرغامی قرآن را فراگیرترین رسانه هدایت‌گر خواند که معجزه تاثیرگذاری آن دائمی وجاویدان است و همچنین مخاطب میلیونی این طرح را از معجزات قرآنی برشمرد و گفت: باید قدردان خانواده‌هایی باشیم که از این ظرفیت‌ها بهره برده و فرزندان خود را با فرهنگ قرآنی تربیت می‌کنند.

او که در مراسم اختتامیه طرح فراگیر «قرآن، کتاب زندگی» سخن می‌گفت با اشاره به فرهنگ جمع‌خوانی‌های گسترده قرآنی که توسط رسانه ملی رواج یافته اظهار داشت: هدایت و تشویق مراجع بزرگوار تقلید باعث شد تا این پدیده امروز به صورت یکی از مناسک آیینی و تفکیک ناپذیر از هویت اجتماعی مردم درآید.

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه عرصه قرآن،‌ ادعیه و مناجات ظرفیتی عظیم و تاثیرگذار برای استفاده و هدایت مردم است گفت: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، مردم علاقمند به شنیدن قرائت قاریان ایرانی هستند و در سال‌های اخیر استقبال مردم از قراء ایرانی فاصله معنی‌داری با قاریان سایر کشورها از جمله مصر پیدا کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها