سعید انبارلویی، مدیر آرشیو سازمان صدا و سیما

آثار دیده نشده را آماده پخش خواهیم کرد

با حضور قائم مقام رسانه ملی

آرشیو موسیقی صداوسیما راه‌اندازی شد

جام جم نوا: سامانه آرشیو مرکز موسیقی و سرود سازمان صداوسیما راه اندازی شد.قائم‌مقام رییس سازمان صداوسیما در مراسم رونمایی از سامانه آرشیو مرکز موسیقی و سرود سازمان صداوسیما گفته است: این حرکت مرکز موسیقی و سرود صداوسیما ضمن برطرف کردن نیازهای شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی به موسیقی، موجب ایجاد یک فرآیند مدیریت موسیقی در رسانه ملی شده است.
کد خبر: ۷۰۶۵۱۰
آرشیو موسیقی صداوسیما راه‌اندازی شد

سید رمضان موسوی مقدم افزوده است: متاسفانه از صداقت موسیقی سوء استفاده شده در حالی که موسیقی، هنری ارزشمند است و باید به جایگاه ارزشی آن فکر کرد.
به اعتقاد وی تنها سازمان صداوسیما می‌تواند جایگاه و شأن موسیقی را در جامعه اسلامی ما حفظ کند و به آن غنا ببخشد.
قائم مقام ضرغامی در این زمینه گفته است: در حوزه عملی برای موسیقی کارهای خوبی شده اما در حوزه نظری و تئوریک باید تلاش‌های گسترده و مضاعفی انجام شود و این وظیفه سنگین امروز برعهده مرکز موسیقی و سرود سازمان صداوسیماست.
موسوی مقدم افزود: تجربه عملی موسیقی که در صداوسیما وجود دارد در هیچ کجای کشور نیست و باید از این تجربه برای رشد و تعالی هنر موسیقی در کشور بهره برد.
وی با اشاره به اینکه موسیقی غنی و پربار می‌تواند تاثیرگذار بر زندگی مردم باشد خطاب به هنرمندان موسیقی گفت: همه ما موظفیم که مفاهیم و عمق تاثیرگذاری موسیقی را از طریق رسانه ملی برای مردم و جامعه تفهیم کنیم.
قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما همچنین گفت: شبکه های رادیویی و تلویزیونی باید آثار فاخر موسیقی را که امروز در گنجینه‌ای از آرشیو دیجیتالی مرکز موسیقی و سرود سازمان ذخیره شده را به نحوی در برنامه‌های خود استفاده کند.
معاون برنامه ریزی و نظارت رسانه ملی نیز در این مراسم گفت : مرکز موسیقی و سرود سازمان صداوسیما پیشانی علمی موسیقی کشور است.
دکتر خجسته خطاب به کارشناسان و هنرمندان موسیقی رسانه ملی گفت: شما باید امروز نسبت به موسیقی روز دنیا شناخت کافی داشته باشید و جریان‌های موسیقی دنیا را رصد کنید تا بتوانید موسیقی ناب و متعهد را به مردم ارائه دهید.
در مراسم رونمایی از سامانه آرشیو مرکز موسیقی و سرود سازمان صداوسیما دکتر حسین تقی‌پور رییس مرکز موسیقی و سرود رسانه ملی گزارشی از نحوه راه اندازی سامانه آرشیو دیجیتال مرکز موسیقی و سرود سازمان ارائه کرد.
سامانه آرشیو مرکز موسیقی و سرود سازمان صداوسیما گنجینه ای است با بیش از چهل هزار قطعه موسیقی با اشعار قطعات با کلام وتعدد 1700 قطعه نماهنگ در ژانرهای آئینی ، مناسبتی، کودک، ارکسترال، سنتی و متاحی، پاپ با موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و ورزشی است که در اختیار برنامه سازان و پخش شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی قرار گرفته است.
تعداد کاربران سیستم 160 کاربر در سطح شبکه ها و مراکز استانها شامل مدیران، هنرمندان، کارشناسان، تهیه‌کنندگان، سردبیران و برنامه سازان می‌شود. این سامانه تحت وب به نشانی http://musicbank.irib.ir قابل دسترسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها