جام جم نوا: در همه کنسرت‌هایش به اسرائیل تاخته و جنایات این رژیم غاصب را محکوم کرده. در کنسرت‌های اخیرش، دیواری را روی صحنه به تصویر می‌کشید که روزگاری نماد تمام زنجیرهایی بود که قدرت‌های خودکامه بر دست و پای انسان بسته بودند و اکنون تو را یاد دیوار حائل در کرانه باختری می‌اندازد.
کد خبر: ۷۰۵۴۶۵
درخواست راجر واترز برای تحریم اسرائیل

در این چند سال همیشه همراه و همنوا با فلسطین بوده، حتی روزی در کنار محمود عباس به نشانه حمایت از مردم مظلوم فلسطین در یکی از جلسات سازمان ملل حاضر شد.

حالا راجر واترز، از اعضای اصلی گروه پینک‌ فلوید و از بزرگان موسیقی معاصر، یکی از خوانند‌ه‌های آمریکا را خطاب قرار داده و به او پیشنهاد کرده که از اجرای کنسرت در آمریکا به نشانه حمایت از مردم غزه و محکوم کردن جنایات اسرائیل بپرهیزد.

او در این نامه اسرائیل را استعمارگر نامیده است. واترز در نامه‌اش از نیل یانگ به‌عنوان یکی از قهرمانان خود یاد می‌کند که ترانه‌هایش عشق و انسانیت را ترویج می‌کند و از او می‌خواهد مانند بزرگانی چون جان لنون که خواننده‌ای ضدجنگ بود، عمل کند و با حضور نیافتن در فلسطین اشغالی، به‌گونه‌ای اعتراض خود به این رژیم را نشان دهد.

او معتقد است، با حضور چهره‌های مشهوری چون نیل یانگ در فلسطین اشغالی، او به نحوی بر اقدامات اسرائیل صحه می‌گذارد، راجر واترز همچنین در برنامه‌ای تلویزیونی، اقدامات رژیم صهیونیستی را جنایتی حساب ‌شده خواند.

او می‌نویسد: «نیل یانگ عزیز، باور نمی‌کنم تو به ساکنان اصلی فلسطین پشت کنی و با این کارت به اقدامات رژیم آپارتاید و استعمارگری مشروعیت ببخشی که مردم اصلی این سرزمین را از کشورشان بیرون رانده و آنها را آواره کرده است.»

این در صورتی است که صهیونیست‌ها با شبکه‌های گسترده رسانه‌ای خود این خواننده و آهنگساز برجسته را تحـریم می​کنند. جالب این است که اسرائیل، واترز را ضدیهودی می‌خواند و به نژادپرستـی متهم می‌کند.

کمیل انتظاری - فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها