جام جم نوا: گیتار الکتریکی متعلق به «جورج هریسون»، نوازنده‌ معروف گروه موسیقی «بیتل‌ها» به قیمت 390 هزار پوند چکش حراج خورد.
کد خبر: ۶۷۵۷۳۸
دو میلیارد؛ گران ترین گیتار جهان چکش خورد

یک حراجی در نیویورک گیتار الکتریکی که به جورج هریسون، نوازنده‌ فقید گروه انگلیسی «بیتل‌ها» تعلق داشت را به قیمت 657 هزار دلار (390 هزار پوند) به فروش رساند.
این آلت موسیقی در سال 1962 توسط هریسون در برنامه‌ای تلویزیونی نواخته شد. عضو سابق «بیتل‌ها» همچنین زمان ضبط دو ترانه‌ «این پسر» و «می‌خواهم دستانت را بگیرم» در سال 2001 این گیتار را مورد استفاده قرار داد.
پیش‌بینی می‌شد این گیتار حدود 600 هزار دلار (356 هزار پوند) به فروش برسد. ماه می سال گذشته گیتاری از «جان لنون»، دیگر عضو معروف گروه «بیتل‌ها» به قیمت 269 هزار پوند چوب حراج خورد.
ساز هریسون اما موفق نشد رکورد فروش گیتاری متعلق به «باب دیلن» را پشت سر بگذارد. یادگاری دیلن در ماه دسامبر گذشته به قیمت 965 هزار دلار (591 هزار پوند) خریداری شد.
به گزارش بی.بی.سی، در این حراجی گیتار باسی که «سر پل مک‌کارتنی» در اواسط دهه 1960 آن را به صدا درآورده بود، به قیمت 125 هزار دلار (74 هزار پوند) فروخته شد.
از دیگر اجناس ارزشمند این حراجی نیویورکی، جلیقه‌ای متعلق به «الویس پریسلی»، خواننده بزرگ آمریکایی ملقب به «سلطان پاپ» بود که وی در کنسرت سال 1971 به تن داشت. این لباس به قیمت 197 هزار دلار (117 هزار پوند) خریداری شد.
(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها