مجموعه‌ای گرانبها شامل بیش از 100 طراحی‌، داستان کوتاه‌، شعر و دست‌نوشته متعلق به «جان لنون» چوب حراج می‌خورد.
کد خبر: ۶۵۲۱۱۳
چوب حراج بر آثار «جان لنون»

حراجی «ساتبی» نیویورک بیش از 100 داستان‌، شعر‌، یادداشت دست‌نویس و طراحی از جان لنون، ترانه‌سرا و خواننده سرشناس گروه «بیتل‌ها» را به معرض فروش می‌گذارد. اکثر این نوشته‌ها مربوط به دو کتاب «به قلم خود» (1964) و «اسپانیایی در کارها» (1965) هستند که در زمان حیات لنون به چاپ رسید. پیش‌بینی می‌شود اشیا این مجموعه بین 50 تا 70 هزار دلار ارزش داشته باشند. آثار طراحی چهارم ژوئن‌ از آن «تام ماشلر» هستند،‌ فردی که کارگردان هنری «جاناتان کیپ» ناشر انگلیس کارهای لنون بود.
لنون در سال‌های نخست فعالیتش، به خلق کارهای ادبی با درونمایه طنز شهرت داشت و در چند مجله موسیقی مقالاتش را به چاپ می‌رساند. طراحی‌هایی که این هنرمند معروف برای برخی از داستان‌هایش انجام داده، از جمله اقلام این حراجی هستند. قیمت تخمینی آن‌ها بین 10 تا 15 هزار دلار است. یکی دیگر از این دست‌نوشته‌ها‌، نسخه‌ای از اولین ترانه‌ی «بیتل‌ها» است که «مرا دوست بدار» نام دارد. مجموعه‌ی جان لنون پیش از حراجی «ساتبی» در تگزاس به نمایش درمی‌آیند.
جان لنون به‌عنوان یکی از اعضای موسس گروه «بیتل‌ها» و یکی از تاثیرگذار‌ترین چهره‌ها در افزایش بافت تاریخی
موسیقی عامه‌پسند، در سراسر جهان شناخته می‌شود. لنون به‌ همراه «پل مک‌کارتنی» یکی از موفق‌ترین ترانه‌سرایان قرن بیستم به حساب می‌آید. زمانی که در سال ۱۹۷۰ گروه «بیتل‌ها» از هم پاشید، او بصورت انفرادی حرفه‌اش را ادامه داد.
به گزارش نیویورک تایمز،‌ لنون در موسیقی سبک «راک اند رول» دهه 1960 میلادی، تأثیر بسزایی داشت، به‌طوری که برخی از ترانه‌های خوب «بیتل‌ها» از کارهای او هستند. «دشت‌های توت‌فرنگی برای همیشه» و «من گراز دریایی هستم» از تک‌آهنگ‌های به‌یادماندی او به شمار می‌روند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها