شنبه شب، ورزشگاه 16 هزار نفری گلوبه استکهلم میزبان مهم‌ترین رویداد جهانی در مسابقات «هنرهای رزمی ترکیبی» بود. ورزشی پرطرفدار در جهان که ترکیبی از کشتی آزاد و فرنگی، بوکس، جوجیتسو، کیک بوکسینگ و چند رشته دیگر است. به همین خاطر برخی چهره‌های صاحب نام کشتی جهان نیز در سطح اول این رشته ورزشی فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۵۵۴۵۰۰
فیلم کامل مسابقه رضا مددی

در یکی از جدال‌ها مایکل جانسون 26 ساله از آمریکا مقابل رضا مددی 34 ساله و ایرانی‌ مقیم سوئد قرار گرفت. او از نوجوانی به سوئد مهاجرت کرده اما با نام ایران در مسابقات شرکت می‌کند.

در مراسم وزن کشی که خود هزاران تماشاچی داشت، فقط مراسم معارفه جانسون و مددی به جنجال کشیده شد و جانسون با کف دست، رقیب خود را هل داد.


به گزارش بی بی سی، ویدئوهایی از تمرینات مشترک جانسون با مایک تایسون افسانه بوکس در یوتیوب موجود است. او در 10 مسابقه آخر خود هفت پیروزی داشته. جانسون که شش پیروزی‌اش ناک اوت بوده، تمرینات کشتی‌اش را هم زیر نظر کنی ماندی از ستاره‌های کشتی آزاد جهان در دهه های 80 و 90 میلادی پیگیری کرده که دارنده یک طلا و یک نقره المپیک و یک طلا و یک نقره جهان است.

ما حتی آموزه‌های کنی ماندی هم مانع از زیر یک خم‌های استادانه مددی در راند دوم و سوم مسابقه نبود. در حالی که جانسون در راند اول میدان‌داری کرده بود، در دو راند بعدی بلافاصله پس از آغاز مبارزه، پای خود را اسیر دست‌های مددی می‌دید و خاک می‌شد.

کلاف در هم پیچیده‌ای از بوکس، کشتی و جوجیتسو در وضعیت خاک هم تداوم داشت. نبردی تمام عیار که سرانجام وقتی مددی سر و گردن رقیب را گرو گرفت، جانسون با کف دست به پای او کوبید که علامت تسلیم و پذیرش شکست، با نتیجه ناک اوت است.

گزارشگر آمریکایی مسابقه به سوابق قهرمانی مددی در رشته کشتی نیز اشاره کرد. او پس از پیروزی، از روی رینگ پرید و در آغوش هوادارانش قرار گرفت.

هیجان مسابقه، هنرنمایی مددی و واکنش کاملاً متفاوت تماشاگران سوئدی به این مسابقه باعث شد او غیر از جایزه نقدی مسابقه، پاداش 60 هزار دلاری «برترین مبارزه شب» را هم نصیب خود کند.

رضا مددی که در جام تختی با محسن پودنکی قهرمان سابق ایران کشتی گرفته است، شب قبل از مسابقه‌اش از بیماری او مطلع شد.

پس از اعلام مکرر مسئولان ورزش درباره اعزام قهرمان سابق کشتی فرنگی ایران به خارج از کشور برای پیگیری روند درمان و محقق نشدن وعده‌ها، همسر پودنکی از قطع امید پزشکان خبر داد.

رضا مددی پیش از مسابقه‌اش به خبرنگاران گفت: نذر می‌کنم در صورت پیروزی، بخشی از پاداشم را با محسن پودنکی، دوست و رقیب دیروزم قسمت کنم. فردای روز مسابقه اما پودنکی چشم از جهان فروبست. با این‌حال مددی می‌گوید آن‌چه می‌خواستم به محسن تقدیم کنم، سهم خانواده‌اش است.

مددی طی سه سال گذشته در سوئد برنده جایزه «مبارز مردم» شده که از بین قهرمانان کل رشته‌های رزمی و با رای شهروندان سوئدی انتخاب می‌شود. او سابقه غلبه بر قهرمانانی مثل اوریل گاست از اسپانیا، ریمون یارمان از هلند، کارلو پارتر از برزیل، ریک کلمنتی (آمریکا) و یوسلاندی ایزکوئردو (کوبا) را نیز دارد. منبع متن خبر: 
http://www.wikipg.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۲
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
۰
۰
احسنت به غیرتش.
امیر حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
۰
۰
سلام بسیار ممنون به خاطر قرار دادن این ویدیئ كلیپ رضا مددی ولی افسوس كه برایه رضا پاپوش درست كردن و در یك توطئه ی دزدی ساختگی و نژادپرستی رضا رو به یه سال زندان محكوم كردن خواهشا آخرین اخبار از وضعیت رضا مددی رو اطلاع بدین خیلی متشكر
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها