گروه موسیقی «آن» مرداد ماه امسال به میزبانی فرهنگسرای نیاوران تهران تازه ترین کنسرت خود را به آهنگسازی سپیده مشکی برگزار می کند.
کد خبر: ۱۰۳۹۷۷۰
یاران محمدرضا لطفی در نیاوران +عکس

به گزارش جام جم آنلاین، مهرزاد هویدا نوازنده و سرپرست گروه موسیقی «آن» در گفتگو به مهر گفت: طبق تازه ترین برنامه ریزی هایی که انجام گرفته گروه موسیقی آن روز پنجم مرداد ماه امسال کنسرتی را به آهنگسازی سپیده مشکی در دستگاه چهارگاه برگزار می کند. این کنسرت به خوانندگی مجتبی عسگری و در حال و هوایی متفاوت تر از اجرای گروه در ایام جشنواره موسیقی فجر به علاقه مندان عرضه می شود.

وی با اشاره به ویژگی های کنسرت یاد شده، افزود: اعضای گروه «آن» اغلب دوستان و یارانی هستند که بین سال های ۸۶ تا ۹۳ جزو گروه نوازندگان گروه «شیدا» به سرپرستی استاد محمدرضا لطفی بودند و خوشبختانه این پیوند عاطفی میان اعضای گروه بعد از فوت استاد نیز پایدار ماند و تا به امروز نیز ادامه پیدا کرده است. به هر روی این کنسرت نیز امتدادی بر وفاداری گروه به شیوه و سبک نوازندگی گروه «شیدا» است که همچنان اعتقاد دارد باید شکلی جدی از موسیقی دستگاهی ایران به مخاطبان این بار با بیان جدیدتر ارائه شود.

سرپرست گروه موسیقی «آن» در معرفی گروه نوازندگان کنسرت نیز گفت: سپیده مشکی نوازنده سه تار، آریا محافظ نوازنده سنتور، ساناز ستار زاده نوازنده تار، سینا دانش نوازنده کمانچه، سینا خشک بیجاری نوازنده تمبک، نوا سلیمانی نوازنده عود، آزاده شمس نوازنده قیچک، هوشمند عبادی نوازنده نی و بنده نوازنده دف گروه نوازندگان کنسرت به خوانندگی مجتبی عسگری را تشکیل می دهیم. البته ما برنامه هایی را برای برگزاری کنسرت در شهرستان ها تدارک دیدیم که دوست داریم با توجه به حساسیت های گروه برای ارائه آثار کیفی به تدریج برای آنها برنامه ریزی کنیم.

هویدا برگزاری کنسرت پیش روی گروه «آن» در تهران را رونمایی آلبوم تازه این مجموع توصیف کرد و گفت: آلبوم جدید گروه چند روز قبل از برگزاری کنسرتمان روانه بازار موسیقی می شود. به عبارتی می توان گفت این کنسرت رونمایی از آلبوم جدید گروه است که هنوز نامی برای آن مشخص نشده اما بنا داریم با توجه به تلاش ها و زحمات زیادی که برای اثر کشیده شده مراسم رونمایی را نیز برای کار برگزار کنیم. در کنار اینها چون مبنای فعالیت گروه اجرای آثار ساخته شده توسط تمامی اعضاست بنابراین تصمیم داریم به زودی ضبط کار جدید گروه به آهنگسازی آریا محافظ را نیز آغاز کنیم.

گروه موسیقی «آن» از جمله گروه های فعال موسیقی است که شهریور ماه سال ۹۳ اولین تمرین های خود را برای حضور در عرصه های اجرایی آغاز کرد. این گروه در ایام برگزاری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر طی کنسرتی که میزبان علاقه مندان موسیقی ایرانی بود آثاری چون «مقدمه» به آهنگسازی محمدرضا لطفی و شعر حافظ، تصنیف «نغمه ظفر» به آهنگسازی محمدرضا لطفی، تصنیف «ای برادر» به آهنگسازی محمدرضا لطفی با شعر مجتبی کاشانی را اجرا کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها