شب چهارم جشنواره موسیقی فجر هم به صبح سحر رسید، شبی که در آن میثم ابراهیمی و اشوان برای اولین بار صحنه جشنواره را دیدند و ارسلان کامکار روی صحنه اشک ریخت، علیرضا افتخاری بال درآورد! شبی که تاخیرهای بسیار در اجراها حوصله تماشاگران را سر برده بود؛ شب چهارم جشنواره اما با دوازده اجرا به صبح رسیده بود.
کد خبر: ۹۹۱۰۹۲
اشک و لبخندها؛ شب چهارم موسیقی به صبح رسید+تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در چهارمین شب برگزاری خود میزبان 12 اجرا شد و غیبت شوسان تریو از فرانسه نگذاشت این عدد به 13 برسد.

بخوانم یا پرواز کنم
ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی علیرضا افتخاری بالاخره روی صحنه رفت و اجرا شد. اجرایی که حاضران تالار وحدت را به شوق آورد و البته بیشتر از حاضران خواننده آوازی ایرانی ذوق زده بود. علیرضا افتخاری که پس از مدت ها روی صحنه رفت بود پیش از خواندن شوقش را پنهان نکرد و گفت «نمیداند بخواند یا پرواز کند»


ارکستر «نیلپر»؛لژیونرهای جشنواره
ارکستر «نیلپر» به نمایندگی از فستیوال موسیقی معاصر تهران با حضور چند نوازنده خارجی در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر شرکت کردند. هر چند حاشیه هایی هم مبنی بر بینظمی های عجیب برگزارکنندگان گریبان این اجرا را هم گرفت.


خنیاگرانی که عذر خواستند
وحید تاج هم در گروه تازه تاسیس خنیاگران مهر در شب چهارم به اجرای برنامه پرداخت . اجرایی که ابتدا با عذرخواهی وحید تاج همراه بود چرا که تداخل اجرای این گروه با اجرای گروه قبلی باعث شده بود بسیاری از تماشاگران در میانه های اجرا وارد سالن شوند!


شوستاکوویچ با لحن کردی
شب چهارم شب ارکسترها بود، در این شب گروه ارکستر فیلارمونیک کردستان به رهبری مهدی احمدی هم در سالن رودکی روی صحنه رفت. اجرایی که قول مساعدت استاندار اشک ارسلان کامکار را در آورد. در این اجرا بیش از ۵۰ نوازنده با سازهایی شامل ویلن، ویلنسل، کنترباس و سازهای بادی، چوبی و برنجی شامل فلوت، اُبوآ، کلارینت، ساکسیفون و ترومپت به هنرنمایی پرداختند.


رقص بندری ساز بلوچی
برج آزادی که حالا به نام گروه های موسیقی تلفیقی سند خورده است میزبان گروه داماهی بود. گروهی که با وجود انتشار یک آلبوم توانسته مخاطبان ثابتی برای نوع موسیقی اش دست و پا کند. بیشتر قطعاتی که در کنسرت گروه داماهی اجرا شد، آثاری با گویش‌های بندرعباسی، مینابی و بلوچی بود. گویش‌هایی که رضا کولغانی خواننده گروه به واسطه رگه های بندری و بلوچی‌اش، کاملاً به آن‌ها مسلط است.


طنین آواز لوتوس در شب جشنواره
کنسرت گروه لوتوس به سرپرستی حمید بهروزی نیا شامگاه دوشنبه درچهارمین شب سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.


شوق ابراهیمی همخوانی حضار
میثم ابراهیمی در شب چهارم اولین تجربه حضورش در جشنواره موسیقی را پشت سر گذاشت. البته او در اجرایش هم نشان داد که برای چنین رویدادی چقدر شوق دارد. او پس از چند ترانه قطعه «خسته‌م» با هم‌خوانی حضار اجرا کرد.


خواننده ای که مجاز شد و روی صحنه رفت
یک اولین دیگر هم شب چهارم روی صحنه به خود دید. اشوان؛ خواننده ای که که به تازگی توانسته است مجوز بگیرد و همین چند ماه پیش اولین کنسرت خودش را هم تجربه کرده بود برای اولین بار در جشنواره فجر هم خواند تا سال خوبش خوب تر شود.


نو نوار مثل محمد علیزاده
محمد علیزاده هم در شب چهارم اولین اجرایش را در جشنواره امسال روی صحنه برد. روز شلوغ خواننده پر احساس شلوغ تر هم شد چرا که دیروز مراسم رسمی رونمایی از آلبوم تازه اش را هم داشته باشد. اجرای او در جشنواره هم نونوار بود و حال و هوای آلبوم تازه در آن دیده می شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها