دومین روز از جشنواره موسیقی فجر برگزار شد، شبی که در آن پروین بهمنی لالایی خواندو شهداد روحانی برای آزادگان نواخت، سازهایی برای گذشته های خاطره بازی کردند و رستاک موسیقی غنی ایران زمین را به رخ کشید.
کد خبر: ۹۹۰۱۷۱
دومین روز جشنواره موسیقی چگونه گذشت؟+تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین دومین شب جشنواره موسیقی فجر هم حال و هوای خودش را داشت. از حاشیه های ریز و درشت گرفته تا اجراهایی جان دار و خوب.

وقتی سازها به احترام آزادگان نواختند
ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی اجرای خود را در جشنواره موسیقی فجر با «سرزمین دلاوران» اثر احمد پژمان آغاز و با «شبی بر فراز کوه سنگی» اثر مودست موسورگسکی پایان داد.


چوب رهبری به دست لوریس چکناواریان
گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران به رهبری رازمیک اوحانیان دیگر گروهی بود که در دومین شب از سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر روی صحنه رفت. کنسرت این گروه ساعت 18:30 در سالن رودکی برگزار شد. رازمیک اوحانیان هنگام اجرای قطعه «ایران» از ساخته‌های لوریس چکناواریان از او دعوت کرد تا روی صحنه برود و قسمتی از این قطعه را رهبری کند، این حرکت اوحانیان مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.


خاطره بازی سازها با گذشته
یکی از قطعات اجرا شده توسط ارکستر خانه هنرمندان به رهبری محمد سریر موسیقی سریال «چراغ خانه» بود. «چراغ خانه» نام یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی منوچهر پوراحمد است که سال 1368 از شبکه اول سیما پخش شد. سالن رودکی در اجرای نوبت دومِ روز شنبه 25 دی میزبان ارکستر خانه هنرمندان به رهبری محمد سریر بود. این اجرا ساعت 21:30 آغاز شد.


لالایی حماسی و غم آلود

موسیقی پژوهشی و سنتی گروه حاوا، ترکیبی از حزن و حماسه بود که به زبان ترکی قشقایی به انبوه مخاطبان مشتاق ارائه شد. برج آزادی ساعت 18:30 میزبان دو گروه موسیقی نواحی حاوا به سرپرستی پروین بهمنی و دیلمون به سرپرستی محمود فرضی‌نژاد بود.


غوغای شادمانی گیلکی ها

در کنسرت گروه دیلمون اجرای پر انرژی اشعار گیلکی، مخاطبان پر شور استان گیلان را هم به برج آزادی کشانده بود و فضایی شاد و همدلانه‌ بر اجرا حاکم بود.


در وطن خویش غریب

فریدون آسرایی در اجرای خود در جشنواره موسیقی فجر گفت: «به عنوان یکی از ساکنین کرج حق اجرای کنسرت در شهر خودم را ندارم. فکر می‌کنم این اصلا درست نیست و آرزو دارم روزی در شهر خودم هم بخوانم.»


وقتی ژیوان نغمه سرداد

شاید مهم ترین اجرای شنبه شب را باید به ژیوان گاسپاریان اختصاص دهیم. نوازنده دوست داشتنی ارمنی که ایرانی ها خاطرات شیرینی از موسیقی او دارند. وقتی او قطعه «ماما» را نواخت خیلی از حاضرین در سالن در حال و هوای خودشان نبودند.


اولین های سیامک کامل شد

سیامک عباسی هم سال خوبی را سپری کرد. او بالاخره اولین آلبومش را منتشر کرد و اولین کنسرتش را هم اجرا کرد. در ادامه اولین هایش این بار برای اولین بار روی صحنه جشنواره فجر رفت.


و باز هم آقای مشکی پوش

رضا صادقی نیازی به توضیح ندارد. او بازهم اجرایی پرشور در شب دوم جشنواره داشت و بازهم هوادارانش را با رضایت به خانه فرستاد.


موسیقی هندی شهید پرویزخان
«شهید پرویزخان» نوازنده نامدار سی‌تار هندی و «اکرم خان» نوازنده طبلا هم در تالار رودکی نواختند. شهیدخان، اجرا در ایران را برای خودش افتخار بزرگی دانست و یک فرصت که بتواند موسیقی هند را به این وسیله معرفی کند.


دورهمی کاکوبند برای افراد خاص
کاکوبند هم برای مخاطبان ویژه خود در برج آزادی اجرا کرد. گروهی که البته به نشست خبری نیامده بود و بلیط هایش هم میان افرادی خاص! توزیع شده بود در جمعی 200 نفره نواخت.


خواننده متنفر از انگلیس ها!

کاوه آفاق هم یکی دیگر از خواننده هایی بود که درذ شب دوم روی صحنه رفت. خواننده ای که البته حرف هایش روی صحنه هم خبرساز شد.


پرشور مثل پرواز همای

دومین تجربه جشنواره فجر پرواز همای ، همانند همیشه اجرایی پرشور و حال داشت. او که تازگی از تور کنسرت های خارج از ایرانش برگشته روی صحنه برج میلاد برای دوستدارانش خواند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها