دانشگاه «کمبریج» انگلستان یک دوره‌ آموزشی را برای شناخت «لئونارد کوهن» و «باب دیلن»، دو خواننده خبرساز سال ۲۰۱۶ برگزار می‌کند.
کد خبر: ۹۸۲۰۳۸
دوره دانشگاه کمبریج برای «دیلن» و «کوهن»

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، دانشگاه «کمبریج» دوره‌ای دوروزه را برای تشویق دانشجویانش به شناخت آثار و دستاوردهای موسیقی‌دانان مطرح قرن بیستم اختصاص داده است.


«باب دیلن» خواننده و ترانه‌سرایی است که حدود دو ماه پیش به عنوان برنده نوبل ادبیات معرفی شد و طی این مدت حواشی بسیاری به پا کرد. «لئونارد کوهن» هم همکار کانادایی او بود که چندی پیش در سن ۸۲ سالگی درگذشت.


سایت این دانشگاه نوشت: این دوره جدید به کارها و دستاوردهای «دیلن» و «کوهن» به عنوان دو تن از چهره‌های شاخص قرن بیستم می‌پردازد و دانشجویان را به بررسی ترانه‌ها، موسیقی و شعرهای این دو تشویق می‌کند.


این دوره آموزشی در روزهای ۲۸ و ۲۹ ژانویه توسط استادان دانشگاه «کمبریج» برگزار می‌شود. «جم پوستر» رمان‌نویس و «استفن فرون» گیتاریست و موسیقی‌دان، با تمرکز بر ترانه‌های دهه ۱۹۶۰ این دو هنرمند مطرح، این دوره را تدریس می‌کنند.


روز اول این دوره بیشتر روی فعالیت‌ها و دستاوردهای هنری «باب دیلن» که بیش از نیم قرن قدمت دارد،‌ تمرکز خواهد داشت. «باب دیلن» از نگاه بسیاری، تاثیرگذارترین چهره در تاریخ موسیقی آمریکاست. برخی از ترانه‌های او توسط خوانندگان مشهور دوباره‌خوانی شده‌ که از جمله آن‌ها می‌توان به «از فراز برج دیدبانی» که توسط «جیمی هندریکس» اجرا شده است، اشاره کرد.


او در پدیدار شدن سبکی در موسیقی به نام «راک بومی» در اواسط دهه ۶۰ بسیار تاثیرگذار بود و به «شکسپیر» هم‌نسلان خود شهرت یافت.

«دیلن» در پنج دهه‌ اخیر در موسیقی آمریکا یک پدیده بوده است. این هنرمند به‌تازگی جایزه نوبل ادبیات ۲۰۱۶ را از آن خود کرد و اعطای این جایزه به او، حواشی بسیاری را به‌دنبال داشت.

دومین روز دوره‌ دانشگاه «کمبریج» هم با تمرکز بر «لئونارد کوهن» خواننده فقید کانادایی برگزار می‌شود. او که ماه گذشته از دنیا رفت،‌ «دیلن» را یکی از مهم‌ترین الگوهای حرفه‌ای خود می‌دانست.

«کوهن» در سال ۲۰۱۱ میلادی به‌خاطر آن‌ که مجموعه آثارش بر سه نسل در سراسر جهان تأثیر گذاشته است، برنده یکی از معتبرترین جوایز ادبی اسپانیا شد. او با ترانه‌هایی از جمله «تا انتهای عشق با من برقص»، «سوزان»، «هله‌لویا» و «بدرود ماریان» به شهرتی جهانی دست یافت. آلبوم «من مرد تو هستم» در سال ۱۹۸۸ از نظر تجاری موفق‌ترین آلبوم او شناخته شد.


این خواننده در مراسم اعطای جوایز موسیقی «گرمی» سال ۲۰۱۰ در لس‌آنجلس جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرد. «افکار قدیمی»، «مشکلات محبوب» و «تو سیاه‌ترش می‌خواهی» سه آلبوم آخر این هنرمند بودند که به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ روانه بازار و با استقبال فراوانی روبه‌رو شدند. «لئونارد کوهن» حدود یک‌ ماه پیش از مرگش در مصاحبه با «نیویورکر» گفته بود: «برای مرگ آماده‌ام. امیدوارم خیلی سخت نباشد ...»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها