رئیس انجمن موسیقی هرمزگان گفت: به‌منظور شناسایی استعدادهای ناب هرمزگانی درزمینهٔ خوانندگی پاپ و همچنین گرامی داشت اسطوره موسیقی جنوب کشور "ناصر عبدالهی" در تاریخ‌های 9 و 10 دی‌ماه جشنواره جوان ناصریا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۷۱۶۶۰
جشنواره موسیقی ناصریا در هرمزگان برگزار می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرآنلاین کیانوش جهانبخش بیان کرد: به‌منظور شناسایی استعدادهای ناب هرمزگانی درزمینهٔ خوانندگی پاپ و همچنین گرامی داشت اسطوره موسیقی جنوب کشور "ناصر عبدالهی" در تاریخ‌های 9 و 10 دی‌ماه جشنواره جوان ناصریا هم‌زمان با سالروز تولد ناصر عبدالهی برگزار می‌شود که اجراها، داوری و اهدای جوایز به نفرات برتر در این روزها صورت می‌گیرد.

وی افزود: افرادی می‌توانند در این رقابت شرکت کنند که سابقه خوانندگی حرفه‌ای، انتشار جُنگ موسیقی و کنسرت را نداشته باشند و سن آن‌ها زیر 24 سال باشد.

جهانبخش در خصوص نحوه شرکت در این جشنواره تصریح کرد: تعدادی از آثار ناصر عبدالهی را به‌صورت بی‌کلام انتشار خواهیم داد و علاقه‌مندان ترانه این آثار را بر روی موسیقی بی‌کلام آن می‌خوانند و به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌کنند.

وی ادامه داد: در مرحله مقدماتی داوران با بررسی آثار، شرکت‌کنندگان در مرحله نهایی را انتخاب می‌کنند که شرکت‌کنندگان در بخش نهایی به اجرا در روز برگزاری جشنواره می‌پردازند و آثار آن‌ها مجدد داوری می‌شود که درنهایت نفرات برتر انتخاب می‌شوند.

رئیس انجمن موسیقی هرمزگان اضافه کرد: این افراد پس از انتخاب رها نخواهند شد و به جهت آموزش علمی خوانندگی سوق داده می‌شوند و به همین علت این مقطع سنی برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته‌ایم که قابلیت آموزش پذیری بهتری داشته باشند.

وی در خصوص زمان برگزاری جشنواره سوگواری با آواها نواهای محلی استان ابراز کرد: به دلیل اینکه مداحان و نوحه‌سرایان استان در تاریخ مشخص‌شده قبلی در مراسم‌های عزاداری اربعین بودند این برگزاری با تغییر زمان مواجه شد که با هماهنگی انجمن تعزیه زمان برگزاری آن نیز اعلام می‌شود.

جهانبخش در پایان گفت: امسال برای اولین بار هم در حال تنظیم سازوکاری هستیم که در سه بخش موسیقی محلی، پاپ و سنتی ایران بهترین‌های سال 95 در هرمزگان را مشخص کنیم که انجمن موسیقی با شاخصه‌های خود این کار را صورت می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها