جشنواره موسیقی فجر با دو اجرای ویژه‌ی بانوان و با اجرای ارکستر سمفونیک تهران کار خود را آغاز می‌کند.
کد خبر: ۸۸۰۸۲۰
رهبری، «نی‌نوا»ی علیزاده را با ارکستر می‌نوازد

به گزارش جام جم نوا، سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر، امروز چهارشنبه 21 بهمن 1394 از ساعت 15:30 کار خود را با اجرایی ویژه بانوان آغاز می‌کند.

گروه موسیقی «بهار» به سرپرستی هنگامه اخوان در تالار وحدت آغازگر سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر است. گروه «بهار» آثار از مرتضی محجوبی، علی اکبر شهنازی، امیر جاهد، مرتضی نی‌داود را با اشعاری از سعدی، حافظ، باباطاهر، عارف قزوینی و فروغی بسطامی اجرا می‌کند. این قطعه‌ها در دستگاه افشاری و اصفهان نواخته و خوانده می‌شود.

اجرای بعد در ساعت 18:15 هم ویژه‌ی بانوان است. نجمه تجدد سرپرست گروه «موسیقی ملی ایران» در تالار وحدت کنسرت خود را برگزار می‌کند. این اجرا دو بخش است؛ بخش نخست در قالب موسیقی ملی ایران و بخش دوم تنبور نوازی است که در آن نجمه تجدد گزیده‌ای از آثار گروه موسیقی تنبورنوازان «شمس» را اجرا می‌کند.

«بوسه‌های باران» و «آیینه جان»، «مستان سلامت می‌کنند»، «ساربان» و «آن سو مرا» برخی از قطعه‌هایی است که در این کنسرت اجرا می‌شود. ساعت 21:00 ارکستر سمفونیک تهران که تمام بلیت‌های این اجرایش را خیلی زود به فروش رساند، با اجرای «نی‌نوا»ی حسین علیزاده به نوعی آغازگر رسمی سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر است.

علی رهبری در این اجرا پس از چند ماه چوب رهبری ارکستر سمفونیک تهران را به دست می‌گیرد تا علاوه بر قطعه‌ی «نی‌نوا»، کنسرتو ویلن شماره یک مکس بروخ و سمفونی «فانتاستیک» اثر هکتور برلیوز را رهبری کند.

در حال حاضر ارکستر سمفونیک تهران تمرین‌های فشرده‌ای را در تالار رودکی دنبال می‌کند تا آغازی با صلابت برای جشنواره فجر رقم بزند؛ البته برنامه‌ریزی روز نخست مسئولان جشنواره کمی هم حاشیه‌ساز شده است. برخی از گروه‌های معتقدند برگزاری سه اجرای متوالی در تالار وحدت می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند و اجراها را با تأخیر همراه کند.

سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر از چهارشنبه 21 بهمن تا پایان روز جمعه 30 بهمن ماه به مدیریت حمیدرضا نوربخش و دبیری حسن ریاحی در تالارهای وحدت، رودکی، برج میلاد، سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران، فرهنگسرای نیاوران، فرهنگسرای ارسباران در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها