نشست خبری ۳ گروه از حاضران در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر ظهر امروز در تالار وحدت برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۶۹۶
قطعه کوچه را پس از ۲۰ سال به یاد مشیری اجرا می‌کنیم / قهر عقیلی

به گزارش جام جم آنلاین، نخستین نشست به تشریح برنامه‌های گروه وزیری با حضور کیوان ساکت اختصاص داشت. کیوان ساکت درباره اجرا در جشنواره موسیقی فجر گفت: میخواستیم برای حضور در جشنواره موسیقی فجر ارکستری از سلیمانیه عراق دعوت کنیم اما به دلیل کمبود وقت این امر میسر نشد. من تاکنون 3 بار به سلیمانیه عراق دعوت شدم و در آنجا اجراهایی داشتم در آنجا مرکزی با نام «کرد و لر» وجود دارد که کارش حفظ و اشاعه فرهنگ این دو قوم است.

وی ادامه داد: در برنامه‌هایمان بود که از مرکز کرد و لر دعوت کنیم تا ارکسترشان را به جشنواره موسیقی فجر بفرستند تا قطعاتی از موسیقی نواحی مختلف ایران و 7 قومی که داریم اجرا کنیم اما با مشورت‌هایی که با آقای نوربخش مدیر جشنواره داشتیم به این نتیجه رسیدیم که این کار را به زمان دیگری موکول کنیم.

کیوان ساکت درباره قطعاتی که به همراه گروه وزیری در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر اجرا خواهند کرد، گفت: دو قطعه از آثار کلنل علینقی وزیری را اجرا می‌کنیم که اجرای این آثار برای نخستین‌بار است. همچنین 20 سال پیش اثری بر روی شعر کوچه از فریدون مشیری ساخته‌ام که آن قطعه را تنها یک بار و در مراسم چهلم مشیری اجرا کردیم. همان سال قصد دارم این قطعه را در جشنواره اجرا کنم.

این آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار درباره آهنگسازی بر روی قطعه کوچه گفت: پیش از درگذشت استاد مشیری کار بر روی شعر کوچه را آغاز کردم و دو هفته مانده به مرگ مشیری این قطعه تمام شد. وقتی این قطعه را برای مشیری اجرا کردم از من کاغذ و قلم خواست و برایم نوشت که کیوان ساکت اجازه دارد برای همیشه بر روی اشعار من آهنگسازی کند.

قهر عقیلی

در ادامه این نشست سالار عقیلی خواننده گروه وزیری با حدود یک ساعت تاخیر خود را به نشست رساند و دلیل تاخیرش را تظاهرات و شلوغی میدان فاطمی بیان کرد.

عقیلی درباره حضورش در جشنواره گفت: زمانی که شنیدم نوربخش مدیر جشنواره شده احساس کردم که جشنواره صاحب اندیشه شده و تفاوت‌هایی با دوره‌های پیشین دارد. کسانی در جشنواره امسال به روی صحنه می‌روند که در حالت عادی تلفن کسی را پاسخ نمی‌دهند چرا که از نظر هنری بسیار بالا هستند.

وی گفت: من یک بار در سال 1383 با استاد محمد موسوی و حریر شریعت‌زاده و یک بار دیگر با گروه راز و نیاز در جشنواره موسیقی فجر اجرا داشتم اما دیگر این حضور انجام نشد. بسیاری از هنرمندان دعوت جشنواره را در سال‌های گذشته پس می‌زدند اما امسال خیلی‌ها با رقبت آمدند.

در پایان این نشست خبرنگاران پرسشی را با سالار عقیلی مطرح نکردند تا به نوعی به تاخیر حضور او اعتراض کنند.

عقیلی هم با عصبانیت جلسه را ترک کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها