با تائید دفتر موسیقی وزارت ارشاد

یک تک‌قطعه رپ فارسی (گفتآواز) مجوز گرفت

جام جم نوا: بالاخره اولین قطعات رپ - یا به قول پیروز ارجمند مدیر دفتر موسیقی، گفتاواز - از دفتر موسیقی مجوز گرفت. اردلان هوشمند ملقب به طعمه اولین خواننده رپ غیررسمی است که موفق شده از شورای شعر دفتر موسیقی ارشاد مجوز بگیرد.
کد خبر: ۷۶۰۳۴۶
اولین خواننده مجاز رپ رونمایی شد/ عکس

در این باره محمدعلی بهمنی غزل سرای نامدار معاصر و عضو شورای شعر دفتر موسیقی می گوید: «چند متن برایمان آمده بود که متن‌های بدی هم نبود. شخصی که این ترانه‌ها را آورده بود، روی درخواستش ننوشته بود گفتاواز ولی تشخیص ما با توجه به نوع متن این بود که مربوط به این گونه موسیقی است و نوشتیم گفتاواز و مجوز دادیم.»

بهمنی در پاسخ به این پرسش که آیا همه ترانه‌های اردلان هوشمند که به شورا ارائه شده بود، مجوز گرفته یا نه، پاسخ داد: «اسم شخص الان در ذهنم نیست ولی تعدادی از کار‌ها خوب بودند. ما هم دفاع کردیم و گفتیم اگر متن این باشد، اشکالی ندارد و بقیه‌اش به موسیقی مربوط است که ایراد بگیرند یا نه. این شعر را یکی می‌تواند دکلمه کند یا آوازی بخواند یا به شکل گفتاواز بخواندش. این از نظر ما مساله‌ای نیست.»

/Media/Image/1393/10/27/635570953340362580.jpg

در حالی که در مقاطع مختلف، صحبت‌هایی مبنی بر اعطای مجوز به خوانندگانی نظیر امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو، آرمین زارعی با نام هنری آرمین 2afm و یاسر بختیاری با لقب یاس در رسانه‌ها مطرح می‌شد، اولین کسی که موفق شد در سبک رپ مجوز بگیرد، اردلان هوشمند است. با این وجود که پیروز ارجمند بار‌ها از اراده ارشاد برای اعطای مجوز به این گونه موسیقی سخن گفته، تا امروز هیچ یک از نامهایی که مطرح می‌شدند، هیچ شعر (به زعم رپ‌ها تکست) یا موسیقی را برای دریافت مجوز به دفتر موسیقی ارائه نکرده‌اند. (موسیقی ما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها