سخنگوی وزارت ارشاد صبح امروز سوالات خبرنگاران را پاسخ داد

ما موسیقی رپ نداشتیم و نخواهیم داشت

جام جم نوا: سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از امضای تفاهم‌نامه‌ میان دفتر موسیقی و پلیس امنیت را راهکاری برای کاهش ناهنجاری‌ها و جلوگیری از برخی حوادث که در حاشیه کنسرت‌ها رخ می‌دهد، ذکر کرد.
کد خبر: ۷۴۷۶۷۳
ما موسیقی رپ نداشتیم و نخواهیم داشت

حسین نوش‌آبادی درباره شیوه‌نامه برگزاری کنسرت‌های موسیقی که توسط پلیس امنیت اجتماعی و اداره اماکن ناجا به دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت ارشاد ارائه شده است. گفت: این شیوه‌نامه در حوزه معاونت هنری در دست بررسی است و هنوز نهایی و مصوب نشده است. به زودی تفاهم‌نامه‌ای برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری به امضا خواهد رسید.
حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز سه‌شنبه ۱۸ آذر پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.
سخنگوی وزارت ارشاد درباره هدف از امضای این تفاهم‌نامه توضیح داد: هدف این است که ضواب مشخصی را در خصوص کاهش برخی ناهنجاری‌ها و برای جلوگیری از برخی حوادث که در حاشیه کنسرت‌ها رخ می‌دهند، تعیین کنیم تا راهکاری برای جلوگیری از تجاوز به حریم افراد، رعایت حقوق شهروندی و رعایت ضوابط ایجاد می‌کنیم.
وی با بیان اینکه این شیوه‌نامه مشترک می‌تواند کیفیت برگزاری کنسرت‌ها را بالا ببرد، یادآور شد: وزارت ارشاد از قبل به دنبال تنظیم این شیوه‌نامه بود که اگر موفق باشیم و منعقد شود، مشکلاتی چون تعطیلی کنسرت‌ را نخواهیم داشت. اینگونه ضابطه‌ای برای کار خواهیم داشت که مسیر را روشن می‌کند و دیگر شاهد برخوردهای سلیقه‌ای نخواهیم بود.
نوش‌آبادی درباره نکات مدنظر در این شیوه‌نامه، افزود: بر اساس این شیوه‌نامه هر کسی مجوز بگیرد، دیگر درگیر حواشی خاص برای کنسرت‌ها و آسیب نمی‌شود، بلکه تدابیر لازم برای صدور مجوز کنسرت اتخاذ شده و پلیس هم می‌تواند نقش خوبی در برگزاری منظم کنسرت‌ها داشته باشد.
سخنگوی وزارت ارشاد با بیان اینکه اگر درخواستی برای برگزاری کنسرت «یانی» ارائه شود طبق قوانین بررسی خواهد شد، اعلام کرد که هنوز درخواست رسمی‌ برای برگزاری این کنسرت ارائه نشده است.
وی در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری کنسرت «یانی» در ایران اظهار کرد: یکی از عناصر مهم در توسعه فرهنگی توجه به ظرفیت‌های هنری و تبادل این ظرفیت‌ها بین کشور‌ها است. ایجاد فرصت حضور برخی از چهره‌های فاخر و مطرح موسیقی جهان از جمله یانی به عنوان خواننده یونانی‌ای که مادر ایرانی دارد می‌تواند در حوزه تعاملات فرهنگی و هنری حائز اهمیت باشد.
وی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با این تعاملات مخالفتی ندارد به شرطی که تمام قوانین این حوزه رعایت شود و کسانی که درصدد برگزاری این کنسرت به شکل مطلوب و به دور از حاشیه هستند درخواست رسمی خود را به ما می‌دهند و ما آن را مطابق ضوابط بررسی می‌کنیم.
نوش‌آبادی تصریح کرد: پس از بررسی در چارچوب مقررات و پس از هماهنگی با سایر نهادهای ذیربط و اگر مشکلی نباشد این اتفاق عملی است و از آنجا که چنین کنسرت‌هایی با استقبال زیادی روبه‌رو خواهند شد باید مکان و زمان مناسب و تعهد برای پیشگیری از برخی حاشیه‌های کنسرت‌ها داده شو. به هر صورت هنوز درخواست رسمی به ما داده نشده است اما اگر درخواستی در این زمینه داشته باشیم در صورتی که مغایرتی با موازین جمهوری اسلامی نداشته باشد مجوز مربوطه صادر خواهد شد.
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد همچنین درباره برگزاری کنسرت موسیقی رپ در ایران تصریح کرد: ما موسیقی رپ نداشتیم و نخواهیم داشت تابه‌حال هم مجوزی برای برگزاری آنچه نماد موسیقی غرب و مخالف فرهنگ ایران اسلامی خوانده می‌شود، صادر نشده است و بعید است که تحت این عنوان مجوزی صادر شده باشد. البته بخش موسیقی پاپ جدا است و ما این نوع موسیقی را با توجه به فرهنگ خود بومی‌سازی کرده‌ایم و کنسرت‌های آن نیز اجرا می‌شود اما موسیقی رپ ترویج ناهنجاری و بی‌بندوباری است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها