بهترین راه دفع سموم از بدن از طریق مصرف مایعات بوده البته باید توجه داشت مایعات تنها شامل آب نیست بلکه آش،سوپ، خورشت ،لبنیات، میوه و سبزیجات همه در دسته مایعات قرار میگیرند و برای کاهش تاثیر آلاینده های محیطی در بدن باید مایعات مصرف شوند که حاوی آنتی اکسیدان باشد و مانع از فعالیت رادیکال آزاد و تخریب سلول ها شوند.
کد خبر: ۱۰۹۱۱۱۰
نقش تغذیه در هنگام آلودگی هوا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه سلامت،‌ میوه و سبزیجات علاوه بر اینکه در دسته مایعات قرار دارندآنتی اکسیدان بالایی داشته و فیبرموجود در آن نیز سبب خروخ آلاینده ها از بدن میشود.

ماهی نیز بدن را پاکسازی میکند و به دلیل اینکه حاوی امگا3..سلنیوم..ید..آهن..روی..منیزیم است جهت کاهش تاثیر آلاینده هابر بدن مصرف آن بسیار توصیه میشود.

مصرف لبنیات به ویژه ترکیب ماست با ادویجاتی همچون فلفل، زردچوبه، زنجبیل و دارچین به دلیل آنکه حاوی مواد آنتی اکسیدانی فراوانی است در زمان بروز آلودگی هوا و کاهش تاثیر آن در بدن توصیه میشود از طرفی ادویجات چند ده برابر میوه و سبزیجات آنتی اکسیدان داشته و تنها در افرادی که آلرژی دارند مصرف آن توصیه نمیشود.

مصرف آجیل نیز برای رفع آلودگی در بدن حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

در زمان آلودگی هوا در کلان شهر ها فلزات سنگین همچون سرب، جیوه، آرسنیک، کادمیوم و آلومینیوم ایجاد میشود و در زمانیکه بدن مادارای ریزمغذیهایی همچون آهن ، ید ، روی ، منیزیم و سلنیوم باشد اجازه فعالیت به این فلزات سنگین توسط بدن داده نمیشود.

کسانی که فقر آهن ید سلنیوم در بدن داشته باشند بیشتر تحت تاثیر آلاینده های محیطی و آلودگی هوا قرار میگیرند.

تغذیه در هر شرایطی باید به صورتی باشد که روزانه مصرف میوه، سبزی، غلات ، حبوبات، گوشت ،لبنیات و آجیل در رژیم غذایی وجود داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها