«موفق الربیعی» مشاور سابق امنیت ملی عراق گفت: صدام پیش از طلوع آفتاب عید قربان اعدام شد و من طناب دارش را کشیدم.
کد خبر: ۱۰۵۳۰۲۹
ناگفته‌های مجری اعدام صدام  +فیلم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، «موفق الربیعی» نماینده فعلی پارلمان، مشاور سابق امنیت ملی عراق و «مجری اعدام صدام»، چندی پیش ناگفته‌هایی از لحظات اعدام دیکتاتور جنایتکار صدام بیان کرد. به مناسبت ۲۷ تیر سالروز اعلام پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت از سوی ایران و پایان جنگ ۸ ساله صدام و حامیان بین‌المللی وی، این گفتگو منتشر می‌شود.

راز اجرای اعدام صدام در صبح زود به دست نیروهای جیش‌المهدی آن زمان و بدون امضای جلال طالبانی چیست، چه چیزی شما را واداشت در این زمینه عجله به خرج دهید؟

موفق الربیعی: صدام توسط جیش‌المهدی اعدام نشد. ما به امضای طالبانی نیاز نداشتیم، طالبانی اعدام هیچ انسانی را امضا نمی‌کند، زیرا در این زمینه تعهد خاص خود را دارد. ضمنا اعدام صدام در روز عید قربان صورت نگرفت، عید قربان از طلوع آفتاب شروع می‌شود، هنگامی که حجاج قربانی کردن و رمی جمرات را شروع می‌کنند، عید شروع می‌شود، درست است؟ یعنی قربانی کردن و رمی جمرات قبل از طلوع خورشید امکان ندارد، صدام پیش از طلوع آفتاب عید قربان اعدام شد و من طناب دارش را کشیدم. بنابراین واقعیت این است که از نظر دینی، صدام در روز عید قربان اعدام نشد.

آخرین لحظات پیش از اجرای حکم اعدام چگونه بود؟

موفق الربیعی: هنگامی که امام خمینی(ره) می‌گفتند صدام کافر است، ‌ در قلبم نوعی اعتراضی داشتم، ‌ با خودم می‌گفتم از کجا می‌دانند صدام کافر است؟ تا اینکه روز اعدام برایم روشن شد که صدام واقعا کافر است. وی هرگز ذکر به زبان نمی‌آورد. هر انسانی هنگامی که طناب دار به گردانش آویخته شود، می‌داند که پس از چند دقیقه خواهد مرد، ‌ معمولا می‌گوید خدایا مرا ببخش من دارم به سوی تو می‌آیم، ‌ یا می‌گوید لا اله الا الله، محمد رسول‌الله، در حالی که صدام هرگز چنین مطالبی را بر زبان نیاورد، تا اینکه بر روی سکوی اعدام رفت، ما به وی گفتیم ذکر بگوید، اما او اعتنایی نکرد و آن را تکرار نکرد، این ما بودیم که این مسئله را به وی یادآوری کردیم. واقعا صدام یزید کافر بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها