ارتش سوریه اخیراً توانست شهرک استراتژیک دیرحافر در حومه حلب را پس از چهار سال اشغال داعش آزاد کند. داعشی‌ها طی این مدت مرتکب جنایات هولناکی در این شهرک شدند.
کد خبر: ۱۰۲۶۳۳۷
فیلم گشت وگذار در«میدان اعدام داعش» در سوریه+عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مشرق، شهر «دیرحافر» در جاده حلب به الرقه قرار دارد. در شهری که ارتش سوریه از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کرد، هیچ سنگ و دیواری نبود مگر آنکه داعش پرچم سیاه خود را بر روی آن حک کرده بود. ارتش توانست زندگی را به این شهر بازگردانده و ساکنانش را از عذاب جحیم نجات دهد.

به مراکزی رفتیم که اهالی از ترس اقدامات وحشیانه تروریست‌ها به آن پناه برده‌اند و پس از آنکه ارتش سوریه آنها را آزاد کرد، نیازهای اساسی‌شان را که در طول چهار سال از آن محروم بودند، تامین کرد.

خبرنگار در حلب با مادری که از توحش داعش گریخته بود، دیدار کرد.

به همراه فرمانده عملیات در دیرحافر وارد تونل‌هایی شدیم که داعش در عمق شهر حفر کرده بود تا آن را برای قاچاق سلاح و تروریست‌ مورد استفاده قرار دهد و خود را در برابر ضربات ارتش سوریه حفظ کند.

«میدان اعدام» از اماکنی بود که بیشترین رعب و وحشت را در مردم شهر ایجاد کرده بود، آن طور که فرمانده میدانی در اینجا برایمان شرح داد ...

فرمانده عملیات ارتش در دیرحافر می‌گوید : در این منطقه، میدان اعدام و نیز دادگاه میدانی و دادگاه شرعی(داعش) وجود داشت و از اینجا احکام و فتاوا علیه غیرنظامیان یا نظامیان اسیر صادر می‌شد.

خبرنگار سئوال می‌کند: اینجا ساختمانی را می‌بینیم که بر روی آن تابلویی با عنوان «مکتب الانتساب» نوشته شده، ماموریت این دفتر چه بوده است؟

فرمانده میدانی ارتش پاسخ می‌دهد: در این دفتر عملیات عضوگیری از غیرنظامیان انجام می‌شد و البته این عضوگیری اجباری بود، نکته قابل ملاحظه درباره این دفتر تکیه اساسی‌اش بر عضوگیری از کودکان زیر سن قانونی ۱۸ سال بود، متاسفانه آنها به شکل گسترده از کودکان استفاده می‌کردند، پس از ثبت نام کودکان در این مکان، آنها را به اردوگاه‌های آموزشی ویژه آنها منتقل می‌کردند و به آنها نحوه استفاده از سلاح و کشتار و عملیات تروریستی را آموزش می‌‌دادند.

خبرنگار از فرمانده میدانی ارتش سوریه درخواست می‌کند از خاطرات و روایت‌هایی که مردم این شهر هنگام ورود ارتش سوریه تعریف کرده بودند، سخن بگوید که وی اظهار داشت : بیشترین حرف مردم، فشاری بود که داعشی‌ها در این منطقه بر مردم اعمال می‌کردند از قبیل تحمیل مالیات و دفع جزیه و اموری که مانع زندگی عادی آنها به عنوان شهروندان سوری می‌شد چه در اقدامات تجاری یا ارکان زندگی عادی برای هر فرد.

از این فرمانده میدانی سئوال شد که آیا توانستید روستاهای بیشتری را پس از دیرحافر آزاد کنید؟ که وی پاسخ داد : ما تعداد زیادی روستا آزاد کرده‌ایم، حدود ۱۳۰ روستا و شهرک آزاد شده است، نکته خوبی که باید اشاره کنم همکاری و همراهی گسترده اهالی این مناطق برای نجات و رهایی از این وبا و ویروسی(تروریسم) است که در این منطقه به فساد و تباهی دست می‌زند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها