جشن تکلیف دانش آموزان پسر با حضور رهبر معظم انقلاب،واکنش ایران به نقض فاحش برجام،آزادی حلب، نبرد با تروریست ها در عراق و سوریه،ترافیک تهران وپاسخ ایران به بدعهدی آمریکا از عناوین اصلی بخش خبری ساعت 20:30 بیست و سوم آذرماه بود.
کد خبر: ۹۷۸۷۴۰
اخبار 20:30 بیست و سوم آذر 95
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا قاسمی
Australia
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
۰
۰
پایگاه خبری تحلیلی خراسان تایم:

قصور پزشكی، یك مادر بیرجندی را از فرزند دارشدن محروم كرد

6 آذر 1395 ساعت 15:04

اشتباهات پزشكی، مادر 36 ساله بیرجندی را از فرزند دار شدن محرو.م كرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خراسان تایم به نقل از خبرگزاری خاورستان؛چندی است كه در خراسان جنوبی شاهد قصور و اشتباهات پزشكی هستیم كه این بار اشتباهات پزشكی یك مادر بیرجندی را از نعمت فرزندار شدن محروم كرد.

همسر این مادر بیرجندی گفت: حدود دو ماه پیش همسرم، به دلیل احساس درد و ناراحتی به پزشك زنان و زایمان مراجعه می‌كند و بعد از انجام سونوگرافی و آزمایشات، پزشك تشخیص حاملگی خارج از رحم می‌دهد.

همسر مریض افزود: تشخیص پزشك این بود كه باید همسرم مورد عمل جراحی قرار بگیرد كه یك هفته بعد از عمل جراحی به توصیه پزشك؛ مجدد مریض به مطب پزشك مراجعه می‌كند، پزشك می‌گوید كه باید شیمی درمانی شوید.

وی ادامه داد: دو روز بعد از مراجعه مریض به مطب پزشك جواب آزمایشاتی كه گرفته اند می‌آید و برای من و خانواده جای سوال است كه چرا هنوز جواب آزمایشات نیامده؛ مریض باید برای شیمی درمانی معرفی شود؟

وی تصریح كرد: چرا وقتی مریض برای بار اول مریض می شود چرا نمی‌گویند كه باید بیمار اورژانسی مورد عمل جراحی قرار بگیرد؟

همسر مریض اظهار كرد: زمانی‌كه برای شیمی درمانی مراجعه كردیم گفتند "مجدد باید آزمایش بدهید و بعد از انجام آزمایشات، به مریض می‌گویند اصلا نیازی به شیمی درمانی نیست"؛ یك جنینی بوده كه متاسفانه پزشك زنان زحمت كشیده و مایع زردرنگی كه باعث رشد جنین بوده را برداشته و جنین روی خطی كه عمل صورت گرفته قرار گرفته است.

وی تصریح كرد: برای اطمینان بیشتر به پزشك زنان دیگری مراجعه كردیم و این پزشك دو تا آمپول تجویز كردند وگفتند تزریق كنید اما با توجه به تجربه تلخ پزشك اولی؛ آمپولها را استفاده نكردیم و ترجیح دادیم برای مشورت به تهران رفته و از ابتدا پزشكهای تهران مریض را درمان كنند.

وی افزود: تهران كه رفتیم با تشخیص پزشكهای تهران؛ مجبورشدیم مریض را اورژانسی عمل كنند.وی ادامه داد: مریضی كه 20 روز قبل در بیرجند عمل شده بود، دوباره مجدد پزشكهای تهران عمل كردند.

همسر مریض گفت: پزشك های تهران گفتند اگر عمل نكنید و آمپول هایی كه تجویز شده را تزریق كنید؛ با توجه به عمل بار اول در بیرجند و اینكه مریض قبلا چهار دفعه برای سزارین عمل شده است ، مریض دوام نمی آورد و منجر به فوت مریض خواهد شد.

وی با تاكید بر اینكه با اشتباه پزشك زنان و زایمان در بیرجند، نه تنها جنین از بین رفت بلكه رحم خانم را هم برداشتند، گفت: چرا باید خانم من در سن 36 سالگی نتواند دیگر فرزند دار شود و یك دكتر معروف زنان و زایمان در بیرجند تشخیص اشتباه بارداری خارج از رحم دهد و جان او به خطر بیفتد.

وی تصریح كرد: از مسئولان دانشگاه علوم پزشكی می خواهم نسبت به تخصص پزشكان خود اطمینان حاصل كنند تا با اشتباهات خود جان بیماران را به خطر نیندازند.

نیازمندی ها