پیکر شهید محسن خزایی خبرنگار صدا و سیما در حرم مطهر حضرت زینب کبری سلام الله علیها در ریف دمشق تشییع شد.
کد خبر: ۹۶۸۴۶۱
آخرین وداع خبرنگار شهید صدا و سیما در زینبیه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم، محسن خزایی هنگام پوشش درگیری ها در منطقه منیان در غرب شهر حلب به شهادت رسید. گروههای مسلح تیم خبری صدا و سیما را هنگام پوشش اخبار عملیات سیطره ارتش سوریه بر منطقه منیان در غرب حلب هدف قرار دادند که براثر آن خزایی خبرنگار صدا و سیما به شهادت رسید.

شماری از شخصیت های مذهبی و سیاسی و رسانه ای در تشییع پیکر خبرنگار صدا و سیما که روز یکشنبه انجام شد، حضور داشتند. پس از تشییع، پیکر این شهید از طریق فرودگاه دمشق به ایران منتقل شد.

خبرنگاران در عرصه های نبرد نه تنها با گزارش های خود بلکه با خون خود هم واقعیت های جنگ را بیان می کنند.

تامر صندوق تصویربردار صدا و سیما که در این حمله زخمی شده است، در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: ما در محله های منیان از ویرانی های ناشی از حملات افراد مسلح تصویربرداری می کردیم ... غیرنظامیان نیز در آنجا حضور داشتند و خانه های ویران شده خود را مشاهده می کردند که با خمپاره در داخل یکی از محله ها هدف قرار گرفتیم که در این واقعه محسن خزایی به شهادت رسید و شماری از غیرنظامیان زخمی شدند.

پیش از این نیز تکفیری ها بارها خبرنگاران را هدف قرار داده بودند به طوری که قبل از آن تیم خبری شبکه العالم در حلب و همچنین بسیاری از خبرنگاران دیگر هدف قرار گرفته اند.

عصام هلالی خبرنگار صدا و سیما به خبرنگار العالم گفت: ما به عنوان خبرنگار زمانی که در میدان هستیم می بینیم که گروه های مسلح و تروریستی که به هیچ قانون و قواعدی پایبند نیستند، خبرنگاران و اصحاب رسانه را مستقیم هدف قرار می دهند و این اتفاق در حلب افتاد به طوری که خبرنگاران را در آنجا هدف قرار دادند و همکار ما محسن خزایی به شهادت رسید.

شهید محسن خزایی یکی از مهم ترین خبرنگارانی به شمار می رود که در پوشش رسانه ای جنگ تحمیلی علیه سوریه شرکت کردند و همچنین یکی از خبرنگارانی بود که در جبهه های مختلف و مناطق درگیری حضور داشت.

ترس از انتقال واقعیت ها و بیان ماهیت گروههای تکفیری در سوریه و رساندن آن به گوش افکار عمومی جهانی باعث می شود گروههای تکفیری خبرنگاران را هدف قرار دهند و این حمله آن ها اولین حمله نبوده و آخرین هم نخواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها