پس از آنکه در سال 1941 و در جریان جنگ جهانی دوم ارتش آلمان نازی به خاک شوروی حمله کرد صدها هزار نفر از زنان برای پیوستن به ارتش این کشور اعلام آمادگی کردند.
کد خبر: ۹۲۸۶۷۶
زنان تک تیرانداز؛ فرشتگان مرگ + فتو کلیپ

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از فرادید، گرچه بسیاری از زنانی که خود داوطلبانه خواستار اعزام به جبهه می‌شدند، به کار تدارکات در پشت خط مقدم مشغول می شدند اما در این میان شمار زیادی نیز لباس رزم به تن کرده و تفنگ به دست می‌گرفتند.

به روایت تاریخ بیش از 2هزار زن به عنوان تک تیرانداز در ارتش سرخ فعالیت می کردند که برخی از آنان به خاطر مهارت بالا همان زمان به شهرت رسیدند. "لیودمیلا پاولچنکو" یکی از همین زنان بود که به خاطر مهارت بالا در میان 5 تک تیرانداز برتر تاریخ جای گرفته است.

او که در اوکراین متولد شده بود به خاطر علاقه به تیراندازی از نوجوانی در یک باشگاه تیراندازی ثبت نام کرد و در آنجا مشغول به تمرین شد. او در آغاز جنگ جهانی 24 سال بیشتر نداشت که داوطلبانه عازم جبهه ها شد و در نخستین درگیری خود در جریان نبرد "اودسا" طی دو ماه و نیم 187 سرباز آلمانی را کشت. لیودمیلا که دا پایان حضورش در جبهه بیش از 309 نفر را کشت به "زیبای مخوف" شهرت یافت.

او از معدود زنانی بود که از جنگ جهانی دوم جان سالم به در برد چرا که از 2 هزار تک تیرانداز زن ارتش سرخ تنها 500 نفر از آنان زنده ماندند.

یکی دیگر از زنان تک تیرانداز ارتش سرخ که نامش در تاریخ برجای مانده "تانیا بارامزینا" معلم مهدکودک بود. او که در جبهه نبرد بلاروس با چتر پشت سر دشمن فرودآمد موفق شد 36 تن را هدف قرار دهد اما در نهایت به دست قوای آلمانی گرفتار و اعدام شد.

-

تولید چند رسانه‌ای - جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها