در این اسلاید شو بیننده شاهد صحنه‌هایی از تلاش یک غزال برای گریختن از چنگ پلنگ گرسنه خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۳۸۵۸
تلاش غزال برای فرار از چنگال پلنگ + اسلاید شو

شکار هرچقدر هم سریع باشد در مقابل یک پلنگ گرسنه شانس زیادی ندارد؛ این را عکس هایی که یک عکاس افریقای جنوبی در پارک ملی "کروگر" برداشت ثابت می‌کند.

"هری بارون" عکاس ساکن "پرتوریا" پایتخت افریقای جنوبی در گشت و گذاری که در پارک ملی کروگر داشت وقتی اتومبیل خود را پارک کرد و چند متری از جاده دور شد از روی یک صخره متوجه حضور یک پلنگ در فاصله 50 متری خود شد. عکاس در ذیل عکس‌هایی که فرستاده نوشته که چیزی که پلنگ را به آن سمت کشیده بود غزالی بوده که در آن سوی آنها در چند متری رودخانه حرکت می‌کرده است. او دوربین خود را آماده می‌کند و منتظر می‌ماند تا پلنگ که نیم خیز به غزال نزدیک شده و حمله خود را شروع کند.
حمله پلنگ گرسنه آغاز می‌شود و غزال با تمام توان خود پا به فرار می‌گذارد؛ عکس‌های خارق العاده هری بارون نشان می‌دهد غزال تقلای زیادی برای زنده ماندن کرده است اما پلنگ حاضر به از دست دادن شکار نیست. در یک لحظه پلنگ شکارش را به هوا بلند کرده و به زمین می‌زند. عکس های شگفت انگیز درهم پیچیدن شکارچی و شکار در میان گرد و خاکی که به هوا بلند شده را نشان می‌دهد. البته آهو نبرد جانانه‌ای برای زنده ماندن می‌کند اما در برابر چنگال های شکارچی گرسنه بیش از اندازه ضعیف است. پلنگ در نهایت با دندان گردن طعمه را می گیرد و کار تمام می‌شود. او برای اینکه مجبور نباشد غذایش را با مهمانان ناخوانده تقسیم کند آن را به دندان گرفته و بالای درخت می رود.

منبع عکس و متن: فرادید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها