با رسیدن ناو هواپیمابر شارل دوگل فرانسه به آبهای شرق دریای مدیترانه جنگنده های این ناو حملات خود علیه مواضع داعش را آغاز کردند.
کد خبر: ۸۵۹۱۹۶
فیلم آغاز حملات ناو هواپیمابرفرانسه علیه داعش + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرانس پرس، چهار فروند جنگنده دوشنبه 23 نوامبر (2 آذر) از ناو هواپیمابر شارل دوگل فرانسه برخاسته و مواضع داعش را در شهر رمادی و موصل عراق بمباران کردند.

پیر دو ویلیه رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه که در ناو هواپیمابر شارل دوگل حضور دارد ، گفت: ما در حمایت از نیروهای عراقی که در حال پیشرفت در منطقه هستند برای نخستین بار مواضع داعش را در موصل و رمادی بمباران کردیم.

ناو هواپیمابر شارل دوگل حامل 26 فروند جنگنده شامل 12 فروند رافال و 8 فروند سوپر اتاندارد است. فرانسه در عین حال دارای 12 فروند جنگنده شامل 6 فروند رافال و 6 فروند میراژ 2000 در امارات عربی متحده و اردن است.

فرانسوا اولاند گفته است : ما حملات خود علیه مواضع داعش را تشدید می کنیم. ما اهدافی را انتخاب خواهیم کرد که بیشترین خسارت ممکن را برای این ارتش تروریستی به بار بیاورد.

همچنین، دوشنبه شب جنگنده های فرانسوی مواضع داعش را در شهر رقه سوریه که مقر اصلی تروریست های تکفیری محسوب می شود، در هم کوبیدند. در این حمله یک مرکز فرماندهی ، یک منطقه انبار وسایل نقلیه و کارگاه های تعمیر و نگهداری منهدم شدند.

ژان - ایو لودریان وزیر دفاع فرانسه گفت: از جمله اهدافی که باید مورد حمله قرار بگیرند شهر موصل عراق که محل تصمیم گیری های سیاسی داعش است و شهر رقه که مراکز آموزشی تروریست ها در آنجا واقع شده در اولویت هستند.

مترجم: بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها