در این اسلاید شو بیننده شاهد تصاویری از چهره خندان و مهربان رهبر جوان کره شمالی کیم جونگ اون خواهد بود که علیرغم این چهره مهربان ظاهری، وحشت شدید از او پایه‌های حکومت در این کشور را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۸۴۱۰۴۱
کیم‌ جونگ‌ اون، دیکتاتور مهربان! +اسلاید شو

کیم جونگ اون رهبر 32 ساله کره شمالی که بعد از مرگ پدرش در دسامبر 2011 به قدرت رسید از همان ابتدا دست به یک تصفیه گسترده در قدرت زد و بسیاری از مقامات ارشد این کشور را اعدام کرد. او ابتدا در اواخر سال 2013 میلادی شوهر عمه خود که نقش اساسی در حکومت پدرش داشت را به اتهام خیانت و فساد اعدام کرد و به دنبال آن شمار زیادی از مقامات را از صحنه محو کرد.
سال گذشته حدود 146 نفر از کره شمالی فرار کردند که همگی ضمن تائید مساله هراس از کیم جونگ اون مدعی شدند حمایت‌ها از وی به شدت کاهش یافته و زندگی در کره شمالی همانند زندگی در جهنم است. اما با این وجود رسانه‌های کره‌ شمالی بسیار بیشتر از پدرش از اون تصویر رهبری مهربان و خندان می‌سازند. این رسانه‌ها ضمن پوشش گسترده حضور وی در بازدید از طرح های عمرانی، صنعتی و کشاورزی، دیدار با نیروهای نظامی و مواجهه با زنان و کودکان از دیکتاتور تصویری مهربان و مقبول می‌سازند. اما مفسرین سیاسی کیم جونگ اون را باور نمی کنند و می‌گویند این شادی‌ها ساختگی است.

منبع عکس: رویترز و فرادید

جواد ودودزاده/جام‌جم نما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها