یک هواپیمای تجاری لوکس با سه موتور جت را تصور کنید که علاوه بر طراحی زیبا، ویژگی‌های منحصربه‌فرد و چند منظوره بودن، قادر باشد فاصله نیویورک تا مسکو، یا پاریس به پکن یا بمبئی تا لندن را بدون توقف و سوخت‌گیری طی کند.
کد خبر: ۷۶۸۸۷۲
کوچک‌ترین جت تجاری سه موتوره جهان + فیلم + عکس

فالکون 900LX محصول شرکت فرانسوی داسو (Dassault)، با گواهی کروز در ارتفاع 51 هزار پایی، می‌تواند مسافت 5400 مایل را بدون سوخت‌گیری مجدد طی کند و درعین‌حال در یک باند فرود کوتاه 2500 فوتی (762 متری) فرود آید.

این هواپیما، کوچک‌ترین پرنده با سه موتور جت است که برای سفرهای تجاری لوکس ساخته شده است.

سری 900 بر اساس مدل‌های توسعه‌ یافته فالکون 50 است که برای اولین بار در اواسط دهه 70 به پرواز درآمدند.

اندازه این هواپیما مابین دو هواپیمای عظیم فالکون 8X و برادر کوچک‌تر 7X می‌باشد. در واقع این هواپیما یک نسخه به روز شده و ارتقا یافته از مدل موفق 900S می‌باشد.

طراحی جدید بال‌ها و بالچه‌ها و آئرودینامیک بهتر باعث شده تا مصرف سوخت آن بین 50 تا 60 درصد نسبت به رقبا کمتر باشد.

بعلاوه سرعت فرود 125 مایل بر ساعت باعث می‌شود تا نیاز به مسافت بسیار کمتری برای فرود باشد و بتوان در فرودگاه‌های بسیار کوچک‌تر نیز فرود آمد.

اگر به خرید چنین هواپیمایی علاقه‌مند شده‌اید، باید صاحب یک چاه نفت هم باشید زیرا قیمت آن 40 میلیون دلار است که البته هنوز ارزان‌تر از رقبایی چون «Gulfstream» است.(پدال)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد..شریف
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
۰
۰
خریدنش مشكلی نیست بلاخره از بانك وامی چیزی.. ولی بعدش مشكله خرج پاركینگ و نگهداریش یكطرف.. حرص و جوش اینكه بچه های فرودگاه روش خط نكشن هم یكطرف.. تازه توقع فك وفامیل و بگو .....

نیازمندی ها