در این فیلم بیننده شاهد نجات چند خانواده ایزدی ( یزیدی) که در محاصره تروریست های تکفیری داعش بوده و هر لحظه امکان کشتار وحشیانه شان وجود داشت، خواهد بود.
کد خبر: ۷۰۴۹۶۸
فیلم تکان دهنده نجات ایزدی های تحت محاصره داعش + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از CNN و نیوزنت، دو خبرنگار شبکه CNN روز دوشنبه 11 اوت( 20 مرداد) شاهد صحنه تکان دهنده و رقت برانگیز نجات چند خانواده اقلیت ایزدی ( یزیدی) در کوهستان سنجار بودند.

این دو خبرنگار دریک هلی کوپتر ارتش عراق حضور داشتند که ماموریت اصلی آن رساندن آب و غذا به یزیدی هایی بود که از بیم تروریست های تکفیری داعش در بدترین شرایط به کوه سنجار پناه برده اند. ضمن اینکه تروریست ها آنها را محاصره و هر لحظه بیم کشتار جمعی این قوم وجود دارد.

حدود دهها خانواده در این بخش از کوه سنجار بدون آب و غذا وحشتزده و هراسان پناه گرفته اند.

ایوان واتسون یکی از خبرنگاران CNN گفت: ما چندین بار فرود آمدیم و در هر بار غیرنظامیان نومید و تشنه به سوی هلی کوپتر دویدند. برخی از آنها کودکان خود را به داخل هلی کوپتر پرتاب کردند. نظامیان عراقی تلاش می کردند تا جایی که امکان دارد افراد بیشتری را سوار هلی کوپتر کنند.

او تاکید کرد:​ نجات این افراد تکان دهنده و رقت برانگیز بود. در مجموع حدود 20 نفر توانستند سوار هلی کوپتر شوند اما بسیاری دیگر روی زمین باقی ماندند. منظره ای دیوانه کننده و پرالتهاب بود.

از زمانی که تروریست های تکفیری داعش در یکشنبه گذشته شهر سنجار مقر اصلی زندگی ایزدی ها ( یزیدی ها ) را تصرف کرده اند ،​زندگی این اقلیت قومی کوچک به یک کابوس واقعی تبدیل شده است.

هزاران نفر از آنها موفق به فرار شده و به کوهستان های اطراف بی آنکه آب و غذا داشته باشند، پناه برده اند. این در حالی است که دمای این منطقه در روز به بیش از 50 درجه سانتی گراد می رسد.

ایزدی ها یکی از کم جمعیت ترین اقلیت های عراق بوده و اکنون در خطر نسل کشی از سوی تروریست های تکفیری داعش قرار دارند. از نظر داعش، آنها کافر محسوب می شوند. به همین دلیل، تروریست های داعش وحشیانه ترین جنایات را علیه آنها مرتکب می شوند.

تروریست ها به دختران و زنان ایزدی تجاوز کرده و آنها را به عنوان کنیز می فروشند. جلادان داعش مردان و جوانان ایزدی را قتل عام کرده و براساس گفته های مقامات عراقی، تعداد زیادی از آنها را زنده به گور کرده اند.

این فیلم رقت برانگیز از مردمی را که تحت محاصره مشتی جلاد قرار دارند، با هم ببینیم. بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
كاربر
United Kingdom
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
۰
۰
طبق خبرگزاریهای داخل و خارج عراق حدود 50 هزار خانوار و به عبارتی دیگر بیش از 250 هزار نفر به ارتفاعات شنگال پناه بردن. كه ناگفته نماند بعضی از خبرگزاریها به دروغ حدود 20 هزار نفر اعلام كردن. حدود 70 كودك و زن بیگناه بعد از 3 روز تحمل تشنگی و گشنگی جان خود را از دست دادن.اگر كمكهای پیشمرگه های كرد كه بصورت هوایی ( تنها راه ممكن) آب و غذا به این جمعیت زیاد نمیرساندند مطمئناً یك فاجعه رخ میدهد.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
۰
۰
جرا ایران ی كاری نمیكن بابا اعصابم خورد شد
محمد سنجابی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
۰
۰
ایزدی های كرد از اقوام ایرانی و شهروندان ایرانی ماهستند آنان نگهبانان آیین فرهنگ و رسوم ماهستند چه خوب بود مانند غزه به این مناطق هم توجه بیشتری میشد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
۰
۰
ایران كمك زیادی به كردهای عراق كرد. اگر كمكهای مختلف ایران در این چند هفته نبود كردستان عراق توسط داعش سقوط میكرد. بارزانی هم برای همین طی نامه ای رسمی كه در روزنامه ها منتشر شد از كمكهای ایران تشكر كرد.اما سیاست ایران بر خلاف آمریكاییها تبلیغاتی نیست.
محمد
-
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
۰
۰
بدبختی مردم سوریه و عراق خیانت و همكاری بعضی از اقوام با داعش است . اگر ایران به جای عراق یا سوریه بود داعش چند ماه بیشتر زنده نبود چون ما اتحاد داریم من نظرم اینه دولت ما باید با اسیران داعش كه میگیریم اعترافات این كثافت ها را در رسانه های داخلی و خارجی پخش كنند تا جهان بداند اینان مسلمان نیستن و باید مثل خودشان آنها را با شدید ترین روش اعدام كرد تا عبرت دوستانشان باشند
سیدمصطفی
-
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
خدالعنت كنه وهابیت ونوزادحرومزاده اش داعش را...واین رابدانندشیعه نسل وهابیت وداعش رامنقرض خواهدكرد

نیازمندی ها