خلبان های فرانسوی با جنگنده های میراژ F1 ماموریتی را انجام می دهند که به دلیل دوربین های نصب شده بیننده احساس می کند خود در کابین این هواپیمای شکاری بمب افکن حضور دارد.
کد خبر: ۵۹۶۶۰۱
ماموریت جنگنده های میراژ  اف - وان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از آربروت، خلبان های فرانسوی با جنگنده های میراژ F1  از پایگاه هوایی خود برخاسته تا ماموریتی را در کشور چاد انجام دهند. کشور چاد مستعمره سابق فرانسه از متحدین این کشو ر محسوب می شود.

به کمک دوربین هایی که داخل کابین جنگنده میراژ F1  نصب شده اند این تصور به بیننده دست می دهد که خود در کابین هواپیما حضور دارد.

این  فیلم تماشایی را با هم ببینیم. بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
خلبان ارتش
Netherlands
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
۰
۰
داسو میراژ F1 یك جنگنده تهاجمی است كه حدود ٧٢٠ فروند از آن ساخته شد كه از سال ١٩٧٣ تولید انبوه آن آغاز شد , تاریخ اولین پرواز آن ٢٣ دسامبر ١٩٦٦ بود , شركت هواپیما سازی داسو فرانسه یكی از بهترین سازندگان هواپیماهای جنگنده در جهان است , اما تولید میراژ F1 متوقف شده است اما هواپیما در حال خدمت در نیروی هوایی فرانسه و چند كشور دیگر هم است كه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم از این جنگنده برخوردار است. امروزه یكی از بهترین جنگنده های جهان كه تولید همین شركت هواپیما سازی داسو فرانسه است جنگنده چند منظوره داسو رافال (Dassault Rafale) است كه بهترین جنگنده ناو نشین جهان است و از لحاظ قدرت مانور بهترین جنگنده ای است كه تابحال تولید شده است شتاب اولیه و ثانویه آن هم حیرت خلبانان نظامی را بر انگیخته است , نكته مخترع اصلی هواپیما از لحاظ علمی آقای مارسل داسو فرانسوی بود كه قبل از برادران رایت در امریكا هواپیما بلند كرده بود در فرانسه اما بدلیل همان نقصی كه هواپیمای برادران رایت در امریكا داشتند مارسل داسو روی مسایل فیزیكی هواپیما كار می كرد كه ثبت هواپیما را به تعویق انداخت و همین موجب شد كه برادران رایت در امریكا قبل از آزمایش ابتكار خود را به ثبت برساند
محمد حیدری
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
۰
۰
فیلم بسیار زیبایی بود .
خیلی ازشما متشكرم بابت زحمات ارزشمندتان در زمینه های اجتماعی و عمومی.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها