نماینده استان تهران در شورای عالی استان ها خبر داد:

تصویب کلیات بودجه شهرداری تهران در کمیته انطباق فرمانداری

سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری پیرو کاهش بودجه 96شهرداری تهران برای مقابله با آلایندگی‌ها در برنامه ششم توسعه، با بیان اینکه بودجه فوق علاوه بر تهران به سایر کلان شهرها نیز مربوط می‌شود، گفت: کاهش 1000 میلیاردی بودجه تهران یکی از مهمترین دلایل آن کمبود منابع درآمدی دولت است.
کد خبر: ۹۹۹۱۸۴
شهرداری باید با درآمدزایی از محل فروش تراکم خداحافظی کند/ کاهش 1000 میلیاردی بودجه مشکل آلودگی هوای تهران

«صدیف بدری»، سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس دهم در گفتگو با جام جم آنلاین پیرامون کاهش بودجه زیست محیطی شهرداری از 2500 به 1500 میلیارد تومان، اظهار داشت: این اعتبار، کلان شهرهایی همچون تبریز- مشهد – اصفهان و اهواز که مشکل آلودگی هوا دارند را شامل شده و تنها مختص به تهران نیست.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه شرایط اضطرار هوای تهران و پایداری آلایندهای جوی به تبع ترافیک موجود، چرا از محل بودجه این شهر به سایر کلان شهرها اختصاص داده‌اند؛ گفت که کمبود منابع درآمدی دولت را یکی از مهمترین دلایل این امر دانست.

وی افزود: اگر همین 1500 میلیارد هم به شهرداری در عمل تخصیص یابد می‌توان کارهای خوبی در جهت مدیریت آلودگی هوا انجام داد، لیکن متأسفانه ممکن است از همین مقدار هم کاسته شود. چون گاها دولت ابتدا مشکل خود را حل می‌کند و اگر از ردیف بودجه چیزی باقی ماند آن را به شهرداری می‌دهد.

سخنگوی فراکسیون شهری خانه ملت، در راستای رفع معضل آلودگی هوای تهران خاطر نشان کرد: بنده طرحی مبنی بر نظام‌مند شدن درآمدهای شهرداری به هیأت رییسه محترم مجلس تقدیم کردم که در صورت تصویب منابع و بطور کلی مسیر درآمدی این سازمان ساماندهی و تسهیل خواهد شد.

وی در تشریح طرح مذکور گفت: شهرداریهای کلان شهری مثل تهران باید از محل فروش حامل‌های انرژی همچون بنزین و جرایم رانندگی بشکل واقعی منتفع گردند، تا مسیر توسعه خطوط ریلی مترو بعنوان یکی از عوامل موثر در کاهش آلودگی هموارتر شود.

بدری اضافه کرد: شهرداری گاها بخاطر کمبود منابع درآمدی ناچار به فروش تراکم می‌شود. چنانچه اعتبارات این سازمان در جهت بهره‌مندی درست از عوارض نوسازی قرار گیرد، انتظار داریم در چشم انداز طرح ارائه شده ظرف 10 سال آینده شهرداری با درآمدزایی از محل فروش تراکم خداحافظی کند.

به گفته وی، با اجرای این طرح درآمد مدیریت شهری نظام‌مند شده و بصورت تضمینی در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت. بعلاوه از سلیقه‌ای شدن اختصاص بودجه به این ارگان در اداوار بعدی جلوگیری خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
بهروزرجبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
۰
۰
سلام.شهرداری با فروش تراكم و فراهم نمودن زمینه مهاجرت وافزایش بی رویه جمعیت وبه تبع آن خودرو ، تهران را به شهری درآستانه انفجارتبدیل نموده است ،نه هوای سالم ،نه آب كافی ،نه ناوگان حمل ونقل شهری استانداردی كه تكافوی نیاز این جمعیت را بدهد. ظاهرا ازشورای شهرهم كاری برنمی آید. مگر اینكه دولت خودپا پیش گذارد وبا همكاری مجلس ،قاطعانه به این وضع اسفناك( باتصویب ممنوعیت فروش تراكم كه درواقع فروش حقوق شهروندی ساكنین بخت برگشته ابرشهر تهران است) خاتمه دهند.
تهران
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
۰
۰
پدر شهر را با فروش تراكم درآورده اند. چرا مسئولین با وجود این همه آلودگی هوا ، ترافیك ، بیماری های لاعلاج كه در اثر این بی تدبیریها گریبان مردم بیچاره را گرفته فكر اساسی و سریع نمی كنند.

نیازمندی ها