در آپدیت Creators جدید ویندوز 10 که به‌تازگی منتشر شده است، می‌توان قابلیت‌های جدیدی مشاهده کرد که به بهتر شدن تجربه کاربری کمک می‌کنند.
کد خبر: ۹۸۸۸۲۵
اطلاعات جدیدی از آپدیت Creators ویندوز 10 منتشر شد

مایکروسافت به‌تازگی بیلد 15002 ویندوز 10 را برای آزمایش‌کنندگان عرضه کرده است. این اولین آپدیت سال جدید میلادی بود و به نظر می‌‌رسد که از امکانات جدید زیادی بهره می‌برد.

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از زومیت،‌ یکی از امکانات جدید، اضافه شدن تبی در مایکروسافت اج است که به کاربر اجازه می‌دهد تب‌های دیگر را بدون بستن صفحه‌ای که در آن قرار دارد، مشاهده کند. همچنین قابلیتی در اختیار کاربر قرار داده شده است تا تب‌های موجود را ذخیره کند و بعد از مدتی دوباره بتواند از قسمتی که رها کرده بود، به کار خود ادامه دهد. این قابلیت حتی در حالتی که کامپیوتر خود را ریست کنید، باز به شما اجازه دسترسی به تب‌های ذخیره‌شده را می‌دهد. کاربر حتی می‌تواند از فهرست پرشی، صفحه جدیدی در مایکروسافت اج باز کند یا به حالت InPrivate برود.

کمپانی مایکروسافت حالت جدیدی نیز در نظر گرفته است که باعث کاهش نورهای آبی در ویندوز 10 می‌شود. ویندوز 10 با در نظر گرفتن تقویم محلی، شب‌ها میزان نور آبی را کاهش می‌دهد تا به چشمان کاربر آسیبی وارد نشود. همچنین امکانی در اختیار کاربران قرار داده شده است تا میان رزولوشن‌های مختلف به‌راحتی سوئیچ کنند. در تنظیمات DPI نیز تغییراتی ایجاد شده است تا در رزولوشن‌های بالا، کاربر بتواند تغییراتی ایجاد کند و تجربه کاربری بهتری داشته باشد.

جالب است بدانید در آخرین نسخه بیلد، فلش به‌شدت محدود شده است و مایکروسافت اج به‌صورت پیش‌فرض محتوای فلش را که از منبع نامعتبری باشد، مسدود می‌کند. البته به کاربران اجازه داده شده است تا با کلیک روی آن‌ها، محتوای فلش مدنظر را اجرا کنند. از امکانات دیگری که به ویندوز 10 اضافه می‌شود، مایکروسافت Wallet است که به‌ لطف آن کاربران بتوانند خرید اینترنتی ایمن‌تری داشته باشند.

تغییرات زیادی روی رابط کاربری ویندوز 10 صورت نگرفته است. البته تصاویری فاش شده بودند مبنی بر اینکه مایکروسافت می‌خواهد تغییراتی در اواخر سال ۲۰۱۷ روی رابط کاربری ویندوز 10 اعمال کند. با این حال می‌توان تغییرات مثبتی در بیلد جدید مشاهده کرد. در منوی استارت، کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌هایی را در داخل فایلی قرار دهند و به آن‌ها دسترسی راحت‌تری داشته باشند. اشتراک‌گذاری محتوا نیز ساده‌تر شده است.

قابلیت‌ها و تغییرات دیگری نیز در بیلد جدید وجود دارد که می‌توان به صفحه سبز مرگ اشاره کرد. مایکروسافت انتظار دارد در اواخر ماه ژانویه، آزمایش بیلد جدید را به پایان برساند و آن را در ماه آوریل در دسترس عموم قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها