بیانیه بزرگداشت هفتمین سالروز یوم ­الله 9 دی منتشر شد

استقامت، انسجام و وحدت در سایه ولایت فقیه

رویداد نهم دی از نگاه جواد منصوری در گفتگو با جام جم آنلاین:

روزی که قدرت ملی مردم باز تولید شد

با آغاز نهضت اسلامی در سال 41 به رهبری حضرت امام، تغییر و تحولی اساسی در تعاریف و معادلات قدرت بوجود آمد. ایشان از همان ابتدا وحدت آحاد مردم به ایمان اسلامی را منبع اصلی قدرت تعریف نمودند.
کد خبر: ۹۸۳۸۶۴
روزی که قدرت ملی مردم  باز تولید شد

«در جریان قیام خونین 15 خرداد ایادی استکبار به خیال اینکه حرکت خود جوش مردمی را برای همیشه متوقف کرده‎ا‎ند، برای مدتی کوتاه بر اریکه قدرت تکیه زدند».

این جمله را اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب و دیپلمات پیشین جمهوری اسلامی گفت و سپس در ادامه مصاحبه با خبرنگار سیاسی جام جم آنلاین به ارزیابی رویداد تاریخی نهم دی سال 88 پرداخت.

وی فقدان درک صحیح دشمنان کشور و بویژه نظام سلطه از جامعه ایران را خطایی راهبری خواند و گفت: معاندان انقلاب اسلامی هیچگاه پی به این مهم نبرده‎اند که؛ باروها و اعتقادات مذهبی در لایه های مختلف اجتماعی مردم نهادیده شده و نسبت بدان دارای غیرتی مثال زدنی هستند.

منصوری در خصوص وقایع پس از انتخابات سال 88 خاطر نشان کرد: حاکمان استکبار باز هم در این سال اشتباه خود را تکرار کرده و به زعم خودشان یک برنامه‎ریزی گسترده و حساب شده، برای سقوط نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی کردند!!

وی با اشاره بر حضور مردم مومن و انقلابی همیشه در صحنه در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: ملت ایران با پیروی از آموزه‎های دینی خود با به میدان آمدن و دفاع از آرمانهای کشور و رهبری معظم انقلاب، تمامی معادلات دشمن را تغییر دادند.

سفیر سابق تهران در پکن، واقعه 9 دی را " باز تولید قدرت مردمی در صحنه سیاسی ایران" برشمرد و افزود: خیلی از کسانی که به خیال واهی خود فکر براندازی و سرنگونی جمهوری اسلامی را در سر می‎پروراندند، با شکستی تلخ در تمامی حوزه‎ها روبه رو شدند.

اما در ادامه وی در پاسخ به این پرسش که رخداد 9دی برای قدرتهای غربی و سرکردگان آنها بویژه دولتهای مرتجعی که نقشه تضعیف کشور را در سر دارند، حامل چه پیامهایی است، گفت: مردمی که بر مبانی ایمان درونی در صحنه حاضر شده و تا پای جان برای حفظ و استقرار نظام تلاش می‎کنند، حتی با کشته شدن شکست ناپذیر باقی خواهند ماند.

منصوری با نامرئی خواندن آثار و تبعات فلسفه شهادت در جامعه ایرانی عنوان داشت: شهادت عنصر ناگسستنی فرهنگ انقلاب اسلامی و شیعه در مبحث جهاد است. لذا پیروزی بر دشمنان اسلام؛ جز مهمترین دستاوردهای آن بوده است.

وی خاطر نشان کرد: 9 دی روزی است که به جهانیان نشان داد، ایمان و وحدت مردم خدشه بردار نیست و در جهت شکست ملت باید این دو مولفه را از آنها گرفت، بنابراین استراتژی بلند مدت نظام سلطه در جهت تخریب این دو عنصر بوده و ما باید به دقت مراقب این امر باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها