با وجود این که محصولات و سرویس‌های گوگل بسیار جالب توجه هستند، اکثر افراد نمی‌توانند به صورت شخصی از آنها استفاده کنند. اما گوگل سرویس‌ها و محصولات دیگری نیز دارد که برای اشخاص بسیار مفید است و بسیاری از ما با آنها آشنایی نداریم. برای مثال آیا می دانستید که گوگل یک کتابخانه بسیار بزرگ رایگان از فونت‌های مختلف دارد؟ در ادامه با برخی از سرویس‌های مفید و نه چندان شناخته شده گوگل آشنا خواهیم شد.
کد خبر: ۹۸۳۷۷۴
با تعدادی از مفیدترین سرویس‌ها و محصولات ناشناخته گوگل آشنا شوید

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات،‌ گوگل روی پروژه‌ها و سرویس‌های زیادی کار می‌کند و بسیاری از آنها با سر و صدای زیادی معرفی می‌شوند و درنتیجه بسیاری از کاربران خیلی زود از وجود چنین محصولاتی یا برنامه‌هایی آگاه می‌شوند برای مثال خودروهای بدون راننده، لنزهای هوشمند، بالون‌های اینترنت و غیره.

Google Keep یک اپلیکیشن یادآوری و یادداشت نویسی است که روی گوشی‌های هوشمند و کامپیوترهای دسکتاپ قابل استفاده است و قابلیت‌های بسیار مفیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

شما می‌توانید در موتور جستجوی گوگل یک تایمر تنظیم کنید و پس از به اتمام رسیدن این تایمر یک پیام هشدار بشنوید. تنها کافی است که مدت زمان مورد نظر خود را در گوگل تایپ کرده و عبارت Timer را در انتها بنویسید.

Google.com/Sky به شما امکان می‌دهد که با جستجو در میان تصاویر ثبت شده توسط ماهواره ناسا تلسکوپ هابل و Sloan Digital Sky در کیهان گشت و گذار کنید.

Google Books nGram Viewer به شما امکان می‌دهد که در میان کلمات مورد استفاده در 5.2 میلیون کتاب منتشر شده بین سال‌های 1500 تا 2008 جستجو کرده و نحوه استفاده از این کلمات و تغییر آنها را مشاهده کنید.

اگر در خواندن اعداد طولانی دچار مشکلید، گوگل به شما کمک می کند تنها کافی است این عدد طولانی را نوشته و مانند تصاویر یک علامت مساوی و کلمه English را رو به روی آن بنویسید.

در مترجم گوگل یک قابلیت Manual وجود دارد که به شما امکان می‌دهد کاراکترها و سمبل‌های خاص در زبان‌های مختلف را به صورت دستی بکشید.

Google Input Tools نیز به شما امکان می دهد که بدون نیاز به دانلود یک کیبورد خاص، به بیش از 80 زبان مختلف تایپ کنید.

با مراجه به لینک Google.com/Fonts می‌توانید فونت‌های مختلفی را به صورت رایگان دانلود کنید.

جستجوی اطلاعات در مقالات و مجلات تخصصی با استفاده از Google Scholars بسیار راحت خواهد شد.

با استفاده از Google Art Project می‌توانید تصاویری با رزولوشن بسیار بالا از آثار هنری بزرگ‌ترین موزه‌های جهان را مشاده کنید.

سرویس دیگری به نام Think with Google به بازاریاب‌ها دید وسیعی از تمایلات موجود در صنایع مختلف می‌دهد.

اگر دوست دارید بدانید که مردم در لحظه به چه چیزی اهمیت می‌دهند و چه موضوعی بر سر زبان‌هاست می‌تواند از Google Trends استفاده کنید که بیشترین عبارات سرچ شده در طول روز را به شما نمایش می‌دهد.

حتی می‌توان کم یا زیاد شدن این عبارات سرچ شده در گوگل را به صورت آماری مشاهده کرد.

ویجت Google Sound Search عملکردی مشابه به Shazam داشته و به شما برای شناسایی آهنگ‌های مختلف کمک می‌کند.

گوگل کاتالوگی از صدای حیوانات مختلف دارد. با جستجوی Animal Sounds یا تایپ کردن اسم حیوانی خاص می‌توانید صدای آن حیوان را بشنوید. این قابلیت می‌توانید برای کودکان بسیار سرگرم کننده باشد.

Gboard اپلیکیشنی است که امکان سرچ در موتور جستجوی گوگل را از داخل کیبورد مورد استفاده کاربر فراهم کرده و نیاز به خارج شدن از اپلیکیشن‌ها را بر طرف می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
واقعا مطالبتون عالیه ... ولی ظاهرا گوگل سرویس google/sky خودش رو تو كشور ما قطع كرده
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها