آزاد سازی حلب،در گفتگوی جام جم آنلاین با یک کارشناس منطقه

تثبیت دولت سوریه و اقتدار حزب الله با آزاد سازی حلب/ سقوط پالمیرا یک ترفند نظامی بود

حلب آزاد شد؛ این مهم‌ترین خبر رسانه‌های مستقل و رسانه‌های محور مقاومت در سطح منطقه و جهان بود.
کد خبر: ۹۷۸۷۴۶
خباثت رسانه‌ای

با وجود ارزش خبری رویداد مهم فتح حلب و آزادسازی دومین شهر بزرگ سوریه پس از پنج سال از دست تروریست‌های خون‌آشام، رسانه‌های حامیان تروریست‌ها یعنی مثلث غربی، عربی و عبری آن را بایکوت کردند و برخی مانند بی‌.بی.‌سی فارسی ترجیح داد خبر نخست خود را به برگزیده شدن رکس تیلرسون به عنوان وزیر خارجه ترامپ اختصاص دهد.

این برخورد دوگانه با بازگشت حلب به آغوش سوریه در حالی است که این رسانه‌ها با خباثت رسانه‌ای نه در پنج سال گذشته که حتی روزهای اخیر همواره خبر نخست خود را به اقدامات تروریست‌ها و نشست‌های حامیان آنها در پاریس اختصاص دادند.

برجسته‌سازی کوچک‌ترین پیروزی تروریست‌ها در مقابل ارتش سوریه و نیروهای مقاومت و تهیه گزارش‌ هایی با آب و تاب از این تحرکات، مبین این واقعیت است که تروریسم در سوریه دارای عقبه‌ای سیاسی و رسانه‌ای است که سرشاخه‌های آن را در نشست پاریس بایستی جستجو کرد؛ نشستی که در بحبوحه فتح حلب شاهد فرافکنی وزرای خارجه فرانسه،‌ انگلیس، آلمان، آمریکا، عربستان و ترکیه برای تحت‌الشعاع قرار دادن پیروزی بزرگ ارتش سوریه در حلب بود.

به این ترتیب مردم سوریه بویژه حلب در پنج سال گذشته از یک سو قربانی تروریست‌های مسلح داعش، النصره و احرار الشام بوده و از سوی دیگر به علت برخورد ناجوانمردانه سیاسی و رسانه‌ای حامیان تروریست‌ها در منطقه، اروپا و آمریکا، قربانی تروریسم سیاسی و رسانه‌ای بودند.

تردیدی نیست پیروزی بزرگ حلب دارای چنان پیام قاطعی برای تروریست‌ها و حامیانشان بوده که آنها را به کما برده است و درست به همین دلیل است که در سرخط‌های بخش‌های خبری خود اولویت را به خبرهای نه‌چندان مهم مانند آنچه که بی.‌بی.‌سی فارسی در کنداکتور خبری خود گنجاند یعنی انتصاب وزیر خارجه ترامپ و شکایت معاون سابق ژنرال دوستم در افغانستان اختصاص دادند و با کمال دورویی در اشاره به فتح حلب به ذکر این خبر اکتفا کردند که نماینده سازمان ملل متحد نگران کشتار غیرنظامیان در حلب است.

چنین رویکردی یعنی چشم بستن بر جنایات تروریست‌ها و ندیدن پیروزی ارتش و مقاومت در مصاف با گروه‌های تروریستی، مصداق بارز خباثت رسانه‌ای است نه حرفه‌ای‌گری که برخی از این رسانه‌ها سال‌هاست آن را یدک می‌کشند.

دکتر مراد عنادی - مدیرمسئول

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها