به دنبال اظهارات اخیر مقامات انگلیس درباره جمهوری اسلامی ایران و ادعای آنها مبنی بر دخالت کشورمان در امور کشورهای منطقه، نیکلاس هاپتون سفیر انگلیس در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.
کد خبر: ۹۷۷۴۴۸

به گزارش تسنیم، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه این خبر را اعلام کرد. در روزهای اخیر نخست‌وزیر و وزیر خارجه انگلیس در سفر به منطقه در جمع کشورهای حاشیه‌ خلیج‌فارس، اظهاراتی ضدایرانی بیان کردند. در تازه‌ترین این اظهارات، بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس در سفر به بحرین، ایران را به دست داشتن در جنگ داخلی یمن متهم کرد و گفت، نگرانی عربستان در این زمینه قابل درک است.

واکنش جهانگیری به اظهارات نخست‌وزیر انگلیس

در همین حال، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ‌جمهوری اسلامی ایران ثبات و موقعیت خود را از طریق آگاهی، بزرگی، فرهنگ و تمدن و سابقه تاریخی ملت ایران کسب کرده و این چیزی نیست که کسی آن را به این ملت داده باشد که حالا بتواند از او بگیرد. ملت ایران در تاریخ منطقه ماندگار بوده و خواهد بود و به نقش تاریخی خود عمل خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، اسحاق جهانگیری در بخشی از اظهاراتش با اشاره به اجلاس اخیر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خاطرنشان کرد: در این اجلاس نخست‌وزیر بریتانیا را دعوت کردند تا از زبان او چند جمله علیه ایران گفته شود. آنها به این فکر نمی‌کنند که با این کارها ملت خودشان را تحقیر می‌کنند؟ جغرافیا قابل تغییر نیست. ایران بزرگ منطقه است و این‌که یک نفر از آن سر دنیا به اینجا بیاید تا حرفی مداخله‌جویانه و بی‌ارتباط درباره ایران بزند، آیا برای شما امید درست می‌کند؟ شما فکر می‌کنید حریف ایران هستید و می‌توانید امنیت ایران را مخدوش کنید؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها