در پی اظهارات مداخله جویانه ترزا می

سفیر انگلیس در تهران احضار شد

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمات گفت: در پی اظهارات مداخله جویانه "ترزا می" نخست وزیر انگلیس در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس، "نیکلاس هاپتون" سفیر این کشور در تهران امروز به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی ایران به اظهارات نسجیده نخست وزیر آن کشور، توسط معاون مدیر کل غرب اروپا به وی ابلاغ شد.
کد خبر: ۹۷۷۲۶۲
سفیر انگلیس در تهران احضار شد

به گزارش جام جم آنلاین، قاسمی افزود: معاون مدیر کل غرب اروپا وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار به سفیر انگلیس متذکر شد که "اظهارات غیر مسئولانه، تحریک آمیز و تفرقه افکنانه خانم "ترزا می" در اجلاس مذکور، غیر قابل قبول و مردود و قویا انتظار می رود دیگر شاهد چنین اظهارات غیر قابل قبولی نباشیم."

در این دیدار خطاب به سفیر انگلیس تاکید شد: "این اقدامات در تناقض با توسعه روابط اعلامی بوده و بیش از پیش باعث ایجاد خدشه در روابط دو کشور می شود. "

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اظهار داشت: در این دیدار خطاب به سفیر انگلیس گفته شد "سیاست منطقه ای جمهوری اسلامی ایران بر برقراری صلح، ثبات و امنیت و با محوریت مبارزه با تروریسم شکل گرفته است، در حالی که سیاست برخی از کشورهای منطقه در حمایت از تروریسم روشن است، و این واقعیت از چشم مسئولین بریتانیا و نخست وزیر شما نادیده گرفته شده و این امر جای تاسف و تعجب بسیار دارد."

"نیکلاس هاپتون" سفیر انگلیس در تهران هم در این دیدار با اشاره به اینکه سیاست کشورش مبتنی بر گسترش روابط با ایران است، تاکید کرد: "پیام صریح و روشن ایران را سریعا به وزارت خارجه و دفتر نخست وزیری آن کشور منعکس خواهد کرد."

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ص
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
۰
۰
سفیر رو بفرستید از همون جهنم دره ای كه اومده ، خیرشون به ما نمیرسه ،چرا نمی فهمید . انگلیس بیشترین ضربه رو به ایران زده و میزنه
آتش از تهران
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
۰
۰
پشت تمام توطئه ها و جریانات مشكوك و معلوم تروریستی در خاورمیانه و آفریقا دستان انگلیسی اسرائیلی مشهود است... حالا این خانم به ظاهر و به خاطر عوام فریبی سخنان سخیفی را ایراد كرده است.. تا دل شیوخ پولدار را بدست آورد..... ای خاك بر سر آل سعود و حكومت های طرف دارش كه با حماقت و چشم بسته در چاه جهالت سعودی افتاده اند

سرباز
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
۰
۰
به این راحتی به ملت و مردم ما توهین میكنن و مسئولین ما دقیقا در همان روز یكی از بزرگترین قرار دادهای نفتی را با بزرگترین شركت نفتی انگلیس امضاء میكنند . در حقیقت ما خودمان به خودمان دهن كجی میكنیم . و با یك احضار سفیر فكر میكنیم كه مسائل حل میشود . عزیزان مشكل در جای دیگری است . مشكل در داخل است . نه در انگلیس

نیازمندی ها