رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه غفلت و عدم اطلاعات کافی، بیش از 90 سیستم رایانه ای طلا فروشان تهرانی را طعمه کیلاگرها کرد، گفت: خوشبختانه متهمان این پرونده با طرح اولین شکایت طلافروشان از سوی پلیس فتا دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۷۶۲۳۰
بیش از 90 سیستم رایانه‌ای طلا فروشان طعمه کیلاگرها شد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سرهنگ محمد مهدی کاکوان با اشاره به اینکه متهمان این پرونده با انتقال بدافزار کیلاگر به سیستم‌های طلافروشان تهرانی موفق شدند بیش از 90 سیستم رایانه‌ای طلا فروشی در تهران را آلوده کنند، اظهار کرد: شگرد این متهمان نصب بد افزار کیلاگر بر روی سیستم رایانه‌ای طلا فروشی‌ها بود.

وی افزود: با نصب بد‌افزار کیلاگر علاوه بر سرقت اطلاعات موجود در سیستم‌های رایانه‌ای طلافروشان اطلاعات عملیات بانکی آنها نیز برای متهمان ارسال می‌شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه متهمان فقط توانسته‌اند 34 میلیون 800 هزار تومان برداشت غیر مجاز از حساب طلافروشان انجام دهند، گفت: متهمین این پرونده اعتراف کردند که بدافزار کیلاگر را از طریق یک فلش بر روی سیستم‌های رایانه‌ای طلافروشی‌های برخی از مناطق تهران نصب کرده‌اند.

سرهنگ کاکوان با بیان اینکه نداشتن آنتی ویروس یا به روز نبودن آنتی ویروس سیستم‌های رایانه‌ای این طلا‌فروشی‌ها باعث شده است تا سیستم آنها به راحتی آلوده به بدافزار کیلاگر گردد، افزود: لذا از تمامی کسبه به خصوص طلافروشان تقاضا داریم حتما آنتی ویروس‌های سیستم رایانه‌ای خود را به روز نمایند و از گرفتن فلش و حافظه‌های جانبی از دیگران‌ و اتصال آن به سیستم رایانه‌ای مغازه خود امتناع نمایند.

وی ادامه داد: طلافروشانی که در این مدت از کسی فلش یا دیگر حافظه‌های جانبی گرفته‌اند و حتی گوشی‌های هوشمند دیگران را به سیستم رایانه‌ای خود نصب نموده‌اند حتما برای به روز رسانی آنتی ویروس سیستم رایانه‌ای خود اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه به هیچ عنوان اطلاعات بانکی خود از قبیل رمز اول و دوم، شماره کارت بانکی، تاریخ انقضاء و cvv2 رمز اعتبار سنجی را بر روی سیستم ها رایانه ای ذخیره نکنید، گفت: حتما برای عملیات بانکداری اینترنتی از صفحه کلیدهای مجازی ارائه شده استفاده کنید و مراقب صفحات فیشینگ بانکی هم باشید.

سرهنگ کاکوان در پایان گفت: از شهروندان درخواست داریم در صورت مواجه با موارد مشکوک‌، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی اعلام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها