رابطه جنسی در زندگی زناشویی تحکیم بخش بنیان خانواده است و می تواند گرمابخش فضای زندگی زوج ها باشد، اما آمارهای رسمی از مشکلات برخی زوج ها در برقراری رابطه سالم زناشویی حکایت دارد، شاید برایتان جالب باشد که تغذیه رابطه ای مستقیم با روابط جنسی افراد دارد، در این رابطه با یک متخصص گفتگو کرده ایم.
کد خبر: ۹۷۴۹۲۴
محصولات جنسی بازدهی کم و عوارض زیاد دارند/ کدام خوردنی ها میل جنسی را افزایش می دهد

دکتر احمدرضا درستی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت و گو با جام جم آنلاین بیان کرد: تغذیه مناسب و دریافت مواد مغذی نقش فوق العاده ای درتولید هورمون های جنسی ، افزایش قدرت باروری، سلامت دستگاه تناسلی و مسائلی از این قبیل دارد لذا تاثیر خوراکی ها را نباید روی مسائل جنسی و زناشویی نادیده گرفت .البته لازم به ذکر است افرادی که در مسائل جنسی فردی خود دچار اختلال هستند ابتدا باید نزد متخصص معاینه شوند که اگر بیماری زمینه ای مانند دیابت و ... عامل این اختلال است را برطرف کنند و سپس به سراغ رفع مشکل جنسی خود بروند . در صورتی که فرد دچار بیماری های زمینه ای نباشد تغذیه در حل این مسئله کمک قابل توجهی به افراد می کند .

وی در ادامه افزود : افراد دیابتی که سردسته بیمارانی هستند که در مسائل زناشویی و جنسی دچاراختلال می شوند چرا که این بیماران به دلیل ضعف قوای جسمانی ،کاهش ایمنی بدن ،ابتلا به انواع عفونت ها ، درگیری اعصاب محیطی، تنگی عروق و به ویژه اختلال عملکردی پوشش داخلی رگ ها، پرفشاری خون و نارسایی مزمن کلیه ها ناشی از دیابت همگی به بروز و تشدید اختلالات جنسی در مردان می انجامد حال این پرسش در اینجا مطرح می شود که افراد دیابتی باید چه بکنند ؟

این بیماران باید بسیار به تغذیه خود دقت داشته باشند چرا که باید خوراکی هایی را استفاده کنند که علاوه بر قند پایین بتواند نیروی لازم برای تقویت قوای جنسی شان را تامین کنند همچنین برای درمان اختلالات جنسی ناشی از بیماری دیابت، به ویژه ناتوانی جنسی در مردان، طیف گسترده و متنوعی از درمان های دارویی خوراکی، تزریقی و حتی وسایل کمکی وجود دارد که بیماران با مراجعه به موقع به درمانگران اختلالات جنسی می توانند با تجویز آنها از این درمان ها و نیز مشاوره ها و تمریناتی که برای بهبود سلامت جنسی وجود دارد بهره مند شوند.

وی در رابطه با خوراکی هایی که باعث افزایش میل جنسی می شود بیان کرد: به ‌طور کلی غذاها و نوشیدنی‌های پرانرژی و سایر غذاهای ادویه‌دار جزو موادخوراکی تقویت‌کننده قوای جنسی به‌شمار می‌روند که این خاصیت را مدیون تاثیرات فیزیولوژیک خود هستند، زیرا باعث افزایش ضربان قلب و تعریق می‌شوند. خوردنی هایی چون کاکائو ، هویج ، زنجبیل ،عسل ، موز ، آلبالو ، آناناس ، آووکادو ، انبه ، مویز ، انجیر ، شیره انگور، انواع توت ها و خرما جز شایع ترین خوراکی های مفید در این زمینه تلقی می شوند .

اسید های آمینه ال آرژنین که جز ترکیبات پروتئین هاست و بخصوص در پروتئین های حیوانی به مقدار قابل توجهی وجود دارد و همچنین گیاه جنسینگ در این زمینه بی تاثیر نیست بنابراین به طور کل افراد برای تقویت قوای جنسی خود باید به سرد و گرم بودن طبع خوراکی مصرفی دقت کنند چرا توصیه می شود از برخی از ماهی ها به دلیل این که گوشت سردی دارند کمتر استفاده شود ، مصرف کافئین موجود در چای و ..., الکل، سیگار و تنباکو اختلالات جنسی را تشدید می بخشند.

وی در ادامه افزود: فلفل تند ، غذاهای ادویه‌دار و خوراکی های طبع گرم دارند به دلیل ترشح آدرنالین در بدن و افزایش ضربان قلب بسیار به افراد دچار اختلالات جنسی توصیه می شود . همان طور که اشاره کردیم بیشتر مواد غذایی محرک میل جنسی ، دارای طبع گرم و بیشتر مواد غذایی مهارکننده این میل دارای طبع سرد هستند. مواد غذایی مانند گوشت گاو، گوساله، مرغ، ماهی، برنج، ماست، خیار، هندوانه، جو، ماش، باقلا، ذرت، زرشک، انواع لبنیات، کدو، ریواس، قارچ، تمبرهندی، گوجه سبز، چغاله بادام، گیلاس، کاهو، آلو، انار، سرکه جز خوردنی هایی هستند که مزاج فرد را به سمت سردی سوق می دهند و توصیه می شود افرادی که درگیری مسائل جنسی هستند به میزان اعتدال مصرف کنند .

درستی متذکر شد : افراد مسنی که در این زمینه بیشتر از سایر اقشار جامعه دچار اختلالات جنسی می شوند می توانند با مراجعه به متخصصات تغذیه مشکل خود را به سادگی حل کنند چرا که این افراد باید یکسری قرص و مکمل به همراه یک رژیم غذایی مناسب مصرف کنند تا به نتیجه دلخواه خود برسند لازم به ذکر است به هیچ عنوان نباید داروهایی در این زمینه را خودسرانه مصرف کنند و همچنین گول تبلیغات ماهواره ای اعم از قرص ، کپسول، اسپری ،پماد و ... را نخورند ، همه این محصولات تبلیغاتی حتی درصد ناچیزی بازدهی ندارد و علاوه بر آن ممکن است فرد را دچار مشکلات جدی تری از قبیل فشار خون ، نازایی، بیماری های عصبی و ... کند .

این متخصص در پایان خاطرنشان کرد:توصیه می شود برای رفع این عارضه با یک متخصص مشورت کنند زیرا سریع تر و بدون ضرر به نتیجه می رسند و اما نکته که در زمینه مصرف خودسرانه داروهای افزایش میل جنسی باید یادآور شوم این است ، داروهای افزایش قوای جنسی در ابتدا تاثیری خوبی دارند اما در دراز مدت صدمات جدی را به فرد وارد می کند که سکته مغزی و قلبی جز شایع ترین و مهم ترین عوارض این دسته از داروهاست .

بیتا نوروزی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سلیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
۰
۰
ما اینقدر فقر فرهنگی داریم وفكر میكنیم اینگونه مسایل را با پزشك در میان بگذاریم برایمان ایراد است وهرگونه كارهارا مخفیانه انجام میدیم تازه اگر قرص وسایر موارد را میخواهیم تهیه كنیم مثلا میگیم من برای خودم نمیخوام یك بنده خدایی هست خودش خجالت میكشه از من خواست این قرص رو بخرم ...آی بیفرهنگ
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها